Avatar billede elmoe Juniormester
23. januar 2007 - 21:54 Der er 1 løsning

.htaccess - RewriteCond skal ikke inkludere gif, jpg, ico

Hej Eksperter!

Jeg har en .htaccess-fil, der sørger for at redirecte til en søgeside hvis REQUEST_FILENAME ikke findes som hverken en fil eller en mappe:

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ index.php?iSideID=19&sSoegeord=$1

Dette fungerer fint, men hvis man for eksempel går ind på mit site med FireFox, søger FireFox automatisk efter favicon.ico på min server og da denne fil ikke findes bliver søgesiden kaldt. Det samme sker hvis jeg kommer til at linke forkert til et billede.

Jeg vil gerne undgå disse unødige kald til søgesiden. Kan jeg ændre min RewriteCond så den ikke inkluderer .jpg, .gif, .ico osv.?
Avatar billede elmoe Juniormester
21. september 2007 - 14:42 #1
Svar!