Avatar billede bjarnebif Praktikant
23. januar 2007 - 16:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægger man en .SWF film på skrivebordet ?

Jeg har fundet et hamrende flot ur på nettet, det er i .SWF format. Nu er spørgsmålet så hvordan jeg for det til at ligge på mit skrivebord uden det helt store besvær...
Jeg har prøvet at lægge filen ind i et word-dokument, det duer ikke - hvad eller hvordan gør man så ?
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2007 - 16:53 #1
Du skal gemme den i en html side... altså præcis som en hjemmeside gør det

vælge egenskaber på skivebordet..
vælge fanebladet skrivebord
vælge indstil skrivebord eller indstillinger.. en knap i hvertfald.
vælge fanebladet web
og find din html fil som benytter .swf filen..

anvend og så burde det være det
Avatar billede bjarnebif Praktikant
23. januar 2007 - 16:57 #2
OK, men hvordan gemmer jeg så lige .swf filen i en HTML side ??
Avatar billede kalp Novice
23. januar 2007 - 17:07 #3
prøv at gemme dette som html

<HTML>
<HEAD>
<TITLE> ur <TITLE>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#FFFFFF">

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,0,0"
width="400" height="100" align="top">
<param name=movie value="DIN FLASH FIL.swf">
<param name="BGCOLOR" value="#FFFFFF">
<param name=quality value=high>
<param name="SCALE" value="noborder">
<embed src="DIN FLASH FIL.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="400" height="100" scale="noborder" align="top">
</embed>
< /object>

</BODY>
</HTML>

og ret de 2 steder der står DIN FLASH FIL.swf
til din fils navn... lig den i samme folder som html filen.

så skulle det virke
Avatar billede bjarnebif Praktikant
23. januar 2007 - 17:14 #4
Jeg har prøvet at kopiere det ind i word, og så gemme det som HTML derfra. Det eneste jeg får på skærmen er den samme tekst i stedet for uret
Avatar billede maqhem Nybegynder
23. januar 2007 - 17:39 #5
Så lav en fil i Flash med samme dimensioner og samme baggrundsfarve som swf'en. Gem den som test.fla, publisher til html-format, og sletter swf- og fla-fil. Højreklik så på html-filen og tryk rediger - så åbnes Notepad, som ALTID er at foretrække frem for Word, når man koder. Så ændrer du de steder, hvor der står test.swf til urets navn. Læg dem så i samme mappe, og gør som kalp beskriver i første besked.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
23. januar 2007 - 18:06 #6
Findes der ikke et lille smart program man kan gøre det med, jeg kan nemlig ikke få det andet til at virke ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
23. januar 2007 - 18:24 #7
Det er alt for omstændigt at lave det med et program. Hvad hedder swf-filen? Så laver jeg koden til dig.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
23. januar 2007 - 18:34 #8
Det lyder bare helt SUPERgodt, filen hedder FedtUr.swf, og er det nemmeste så ikke at sende den pr. email ? -> bjarnebif@gmail.com
Avatar billede maqhem Nybegynder
23. januar 2007 - 19:47 #9
Velbekomme :)
Avatar billede magnusbm Nybegynder
23. januar 2007 - 19:59 #10
Jeg har et program som du måske kan bruge du kan hente det her og læse om det her:

http://www.photoactions.com/gwp/

man kan også downloade flash filer fra sider og gemme dem.

Når man har down loadet dem ligger de i:

C:\Documents and Settings\din bruger på computeren\Dokumenter\Downloaded Pictures\og her den mappe/task som du har kaldt den.

hvis du bruger linux computer så har jeg desværre ikke noget program.

Vejledning:
1. Du åbner programmet
2. Så trykker du på et papir hvor der er en rød/gul stjerne oppe i hjørnet: New "Normal" task
3. Så skriver du det den mappe/task som filerne skal blive gemt i. Ved task name.
4. Så skriver du url'en på hjemmesiden. f.eks:
http://www.pc-wallpapers.co.uk/motorbikes1.htm
5. Så henter den alle filerne og hvis der er flash filer så også dem.
6. Så går du ind i dokumenter og så finder du mappen "Downloaded Pictures" og trykker på den. når du så er kommet ind finder du den mappe/task navn som du har gemt filerne på og trykker på den.
7. Så højreklikker du på flash filen/filerne og trykker kopier.
8. Så går du ud på skrivebordet og højreklikker på et frit sted hvor der ikke er nogle ikoner og så kommer der en hvid boks frem igen og i den trykker du på sæt ind.
og så ligger der flash filer på dit skrivebord!!! :)

Venlig hilsen Magnusbm