Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 17:43 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Redelegering af domænenavn

Jeg har parkeret et domæne (www.yy.dk) på min unix server (www.xx.dk) og med et PHP script redirected det til et underbibliotek.
Problemet er at når man skriver adressen til det parkerede domæne kommer der i adresselinien til at stå: www.xx.dk/navnet_på_underbiblioteket
Jeg vil gerne have at der i adresselinien bliver ved med at stå : www.yy.dk .

Forvirret ? Vel ikke mere end jeg *S*
Avatar billede kornfreak Nybegynder
25. maj 2001 - 17:45 #1
Lav en frame ?
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 17:47 #2
Yepper, men hvordan ?
Jeg er ikke til PHP programmering....
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 17:47 #3
Du skal have fat i header() ... 2 sek ... finder lige ud af det! :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 17:48 #4
\"frames\" er såmænd ren html :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 17:51 #5
Brug den her fætter på yy.dk.

<frameset rows=\"0,*\" framespacing=\"0\" border=\"0\" frameborder=\"0\">
  <frame>
  <frame src=\"www.xx.dk/navnet_på_underbiblioteket\">
</frameset>

- tror jeg :)
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 17:52 #6
Ok, jeg mente i relation til hvordan mit PHP script skal skrives for at få den ønskede effekt *S*
Avatar billede repsac Nybegynder
25. maj 2001 - 17:52 #7
ikke nogen \";\", men ellers er den go\' nok ;
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 17:53 #8
Ja... uden \";\" ups :)
Avatar billede repsac Nybegynder
25. maj 2001 - 17:53 #9
??? - din index-fil på www.yy.dk skal se ud som rasmus skriver (bare uden det \";\") ...
Avatar billede repsac Nybegynder
25. maj 2001 - 17:54 #10
=>razmus: det er en vane hver gang inden man taster [enter] så at taste ; ... jeg kender det.
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:02 #11
Repsac -> JiR! *GG* Geeky! :)
Avatar billede repsac Nybegynder
25. maj 2001 - 18:03 #12
;)
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 18:05 #13
Ok..... §;-) jeg må være tungnem..... for overskriften forbliver den samme.... lad os prøve igen...

================================
Fiktive navne
================================

Ejer domænenavnet www.nummer-1.dk
Dette er installeret på Unix server.
===
Jeg har købt domænenavnet www.nummer-2.dk
Dette er blevet parkeret på www.nummer-1.dk
===
Mit PHP får www.nummer-2.dk til at åbne i et bibliotek på www.nummer-1.dk
===
For at www.nummer-2.dk forbliver netop det i adresselinien - í stedet for at ændre sig til www.nummer-1.dk/under_bibliotek skal jeg gøre hvad ?
===
Håber ikke at jeg er alt for træls....
I ved.. Duller og programmering!!
===

Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:08 #14
Smid det her ind på nummer-2.dk!!

<html>
<head>
<title>Din Title</title>
</head>
<frameset rows=\"0,*\" framespacing=\"0\" border=\"0\" frameborder=\"0\">
  <frame>
  <frame src=\"www.nummer-1.dk/under_bibliotek\">
</frameset>
</html>

hva\' er problemet ? =)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:10 #15
oh fuck... ska\' lige huske http:// :)

<html>
<head>
<title>Din Title</title>
</head>
<frameset rows=\"0,*\" framespacing=\"0\" border=\"0\" frameborder=\"0\">
  <frame>
  <frame src=\"http://www.nummer-1.dk/under_bibliotek\">;
</frameset>
</html>
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:11 #16
http://www.razmuz.dk/dullen-test/

Se ... der står http://www.razmuz.dk/dullen-test/ i adresselinjen selvom det er av.com den \"viser\".

*SS* - det virker skam! :)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:12 #17
Du har vel husket at kalde din fil index.html eller default.html?
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 18:14 #18
ja, men der skal stå : www.dullen-test.dk , for det er det adressen er *S*
Selv om den så finder sine filer hos www.razmuz.dk/dullen-test
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 18:15 #19
jepper §;-)
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:19 #20
HM! ... altså ...
Hvis det er sjover.dk som skal stå i adresselinjen sætter du koden ind på sjover.dk/index.html - så kommer det hele af sig selv.

Og hvis adressen den skal \"henvise\" til er sjover2.dk/undermappe skriver du:

<html>
<head>
<title>Din Title</title>
</head>
<frameset rows=\"0,*\" framespacing=\"0\" border=\"0\" frameborder=\"0\">
  <frame>
  <frame src=\"http://www.sjover2.dk/undermappe\">
</frameset>
</html>

i sjover-1.dk/index.html

Bare skriv hvis du STADIG (:O) ikke forstår... Jeg vil sq ha\' de 150 point! ;)
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 18:22 #21
Razzer my friend

Du skal nok få de point, men vi tager den lige over e-mail, så kan jeg bedre give dig adresserne og så forhåbentlig løse problemet...

Så kan den endelige løsning komme herpå bagefter
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:26 #22
Okai! :)

Meine emailos er razmuz@razmuz.dk - du skriver bare! :)
Avatar billede dullen Nybegynder
25. maj 2001 - 18:28 #23
Har sendt, venter bare på din bekræftelse på at det er rigtig ad.. *S*
Avatar billede razmuz_dk Nybegynder
25. maj 2001 - 18:36 #24
Jeg har sendt tilbage!!!