Avatar billede jaguaren Nybegynder
23. januar 2007 - 12:02 Der er 12 kommentarer

Hjælp til BACKGROUND-IMAGE:

Kære eksperter.
Jeg har har følgende problem:

Min html:
<html>
<head>
    <style type="text/css">
      @import "css/lib.css";
    </style>
</head>

<body>
    <div id="head">
      <a href="/">Test</a>
  </div>
</body>
</html>

Min css:

#head {
    background-image:url(logo.jpg)
}

Men browseren viser ikke logo.jpg. Jeg har testet det lokalt og oploadet til anden server - uden held.

pft
Thomas
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 12:35 #1
Hvor ligger billedet? I mappen 'CSS' eller i roden? For ellers så flg.:

#head {
    background-image:url('/css/logo.jpg);
}

Eller:

#head {
    background-image:url('/logo.jpg');
}
Avatar billede jaguaren Nybegynder
23. januar 2007 - 13:30 #2
logo.jpg ligger i samme bibliotek som html-filen. Men hverken '/logo.jpg', 'logo.jpg', /logo.jpg eller logo.jpg giver noget resultat.
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 14:13 #3
Men skal du ikke også give din head en højde og en bredde før du kan se noget?

#head {
  height:100px;
  width:100px;
  background-image:url('/logo.jpg');
}
Avatar billede jaguaren Nybegynder
23. januar 2007 - 16:55 #4
Det troede jeg ikke var nødvendigt, men desværre virker heller ikke det.
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 17:11 #5
-- eller måske ../logo.jpg eller ./logo.jpg ...

-- ofte er den slags fejl forbundet med sti-forvirring !-)
Avatar billede jaguaren Nybegynder
23. januar 2007 - 17:30 #6
@roenvig, jeg har forsøgt med alle mulige sti- og syntaxkombinationer, men nej.
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 17:37 #7
Har du testet at dit stylesheet bliver inkluderet på siden? Jeg indsætter normalt mit CSS sådan her:

<link rel="stylesheet" href="/css/lib.css" type="text/css" />
Avatar billede jaguaren Nybegynder
23. januar 2007 - 19:51 #8
Jo, det bliver inkluderet.
Avatar billede hoeks Nybegynder
24. januar 2007 - 22:19 #9
smid alt koden der har noget med at det at gøre herinde. Der er en eller sti-forvirring (hvis jeg skal bruge roenvigs udemærkede udtryk ;P).

Ellers bare smid et link til siden, så skal jeg nok løse det for dig :)
Avatar billede hoeks Nybegynder
25. januar 2007 - 02:14 #10
hov...Er det egentligt ikke fordi, du skal bruge " istedet for '

altså:
background-image:url("/logo.jpg");
Avatar billede jaguaren Nybegynder
25. januar 2007 - 17:32 #11
@ hoeks. Tak for dit generøse tilbud. Jeg har lagt helemolevitten på http://194.192.14.177/test/
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2007 - 05:13 #12
Medmindre der er mellemrum eller andre ugyldig url-karakterer er gåseøjne/apostroffer helt overflødige, så

  background-image:url(/logo.jpg);

er helt tilstrækkeligt !-)