Avatar billede iv Nybegynder
22. januar 2007 - 16:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i menu med Exploret 7

Jeg har samme problem som ljoh: http://www.eksperten.dk/spm/757236

ljoh skriver at han selv løst problemet, men ikke hvordan.

Jeg vil meget gerne høre hvordan man løser problemet.
Det er noget med at lave lidt om på javascript koden i menuen.

Der er faktisk masser af menuer som ikke virker med Exploret 7
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
22. januar 2007 - 16:25 #1
hvordan ser koden ud? hvis den er kodet specielt til de forskellige browsere skal tjekket af IE nok have tilføjet IE7..
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
22. januar 2007 - 16:28 #2
jeg har haft samme problem som jeg løste således - http://www.eksperten.dk/spm/755412
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2007 - 16:56 #3
Hrm, løsningen med at teste på XMLHttpRequest virker vel fint nok, men da funktionen ikke bruges i menuerne, ville jeg da umiddelbart mene, at det kan være et potentielt problem ...

-- og i stedet benytte Thomas Brattlis metode, hvor han tester for IE5 og IE6:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">

function lib_bwcheck(){ //Browsercheck (needed)
    this.ver=navigator.appVersion
    this.agent=navigator.userAgent
    this.dom=document.getElementById?1:0
    this.opera5=this.agent.indexOf("Opera 5")>-1
    this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;
    this.ie6=(this.ver.indexOf("MSIE 6")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;
    this.ie7=(this.ver.indexOf("MSIE 7")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;
    this.ie4=(document.all && !this.dom && !this.opera5)?1:0;
    this.ie=this.ie4||this.ie5||this.ie6
    this.mac=this.agent.indexOf("Mac")>-1
    this.ns6=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
    this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
    this.bw=(this.ie7 || this.ie6 || this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns6 || this.opera5)
    return this
}
var bw=new lib_bwcheck()