Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 12:48 Der er 10 kommentarer

Kan jeg se hvorfor min "require" ikke virker??

Jeg har lavet et relativt kompliceret system, og nu er jeg så røget ind i et problem som jeg har stirret mig blind på..

Sagen er den at hvis jeg inkludere en bestemt fil, så er der dele af systemet som ikke vises. Filen som jeg vil inkludere indholder dog kun tre linier kode (det er en database forbindelse), og derfor kan jeg ikke se hvorfor i alverden denne ikke virker.

Hvordan debugger jeg nemmest dette?
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 12:50 #1
Det skal lige siges at filen som inkluderes bliver brugt uden problemer andre steder..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 12:51 #2
gør den det samme hvis du bruger include istedet for require?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
22. januar 2007 - 12:52 #3
bliver den inkluderet andre steder så der kan være en konflikt der?
i nogle tilfælde vil det klart være bedre at bruge require_once eller include_once så du ikke ved et tilfælde for inkluderet den samme fil flere gange
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 12:56 #4
jeg bruger include_once

Problemet er at vi er flere om at lave systemet... Vil det gøre skade hvis der et sted blot står include, og andre står include_once?
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 12:57 #5
såvel som require_once =)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 12:59 #6
Kommer vel lidt an på forbindelsen.

(Hvis vi taler om mySQL) bruger du mysql_connect, eller mysql_pconnect?
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 13:00 #7
Jeg bruger et abstrakt db lag som håndterer det for mig...
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 13:01 #8
Men er der ikke en måde hvorpå jeg kan få php til at fortælle mig hvad det er der skaber konflikten?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 13:11 #9
Du kan jo kigge på 2 sider. En der virker, og en der ikke virker. Og så se om de bruger 2 forskellige includes. Og så prøve at ændre den der ikke virker til det samme som den der virker. Bare for at se om det er det der er galt
Avatar billede newbie_dk Nybegynder
22. januar 2007 - 13:55 #10
har prøvet =/