Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. januar 2007 - 08:30 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Kan godt køre på egen pc med VS2005 men ikke ved min host

Hej

Hvis jeg har denne kode conn så køre det fint på min egen pc med win xp pro samt vs 2005

        conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + Context.Server.MapPath("../App_data/mybase.mdb") + ";"

Men retter jeg det til dette

        conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + Context.Server.MapPath("d:/web/localuser/domain.dk/database/mybase.mdb") + ";"

Så får jeg denne fejl
Detaljer om undtagelse: System.Web.HttpException: 'd:/web/localuser/domain.dk/database/mybase.mdb' er ikke en gyldig virtuel sti.

Kildefejl:

Linje 120:    Function CreateConnection() As OleDbConnection
Linje 121:        Dim conn As OleDbConnection = New OleDbConnection
Linje 122:        conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + Context.Server.MapPath("d:/web/localuser/domain.dk/database/mybase.mdb") + ";"
Linje 123:        conn.Open()
Linje 124:        Return conn

det samme gælder hvis jeg ændre / til \.

Håber nogle kan hjælpe min kode er:

<%@ Page Language="vb" Debug="true"%>
<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.OleDb" %>
<%@ Register TagPrefix="CE" Namespace="CuteEditor" Assembly="CuteEditor" %>

<html>
    <head>
        <title>ASP and ASP.NET WYSIWYG Editor - Database Example</title>
        <link rel="stylesheet" href="../example.css" type="text/css" />
    </head>
    <body>
        <form id="Form1" runat="server">
            <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                <tr>
                    <td valign="top" width="760">

                <br><br>
                        <asp:Datagrid runat="server"
                            Id="MyDataGrid"
                            cellpadding="3"
                            cellspacing="0"
                            Headerstyle-BackColor="#eeeeee"
                            Headerstyle-Font-Bold="True"
                            BackColor="#f5f5f5"
                            BorderWidth="1"
                            Width="720px"
                            Font-Name="Arial"
                            Font-Size="12px"
                            BorderColor="#999999"
                            AutogenerateColumns="False"
                            OnItemCommand="UpdateItem"
                            >
                            <Columns>
                                    <asp:BoundColumn DataField="SiteMainID" Visible="False" />
                                    <asp:BoundColumn  ItemStyle-Width="50px" DataField="SiteMainID" HeaderText="ID" />
                                    <asp:BoundColumn  ItemStyle-Width="430px" DataField="SiteMainIdentity" HeaderText="Identity" />
                                    <asp:BoundColumn  ItemStyle-Width="120px" DataField="SiteMainText" HeaderText="Text" />
                                    <asp:ButtonColumn ItemStyle-Width="50px" ButtonType="LinkButton"  CommandName="Edit" HeaderText="Edit" Text="Edit" />
                                    <asp:ButtonColumn ItemStyle-Width="50px" ButtonType="LinkButton"  CommandName="Delete" HeaderText="Delete" Text="Delete" />
                            </Columns>
                        </asp:datagrid>
                        <br>
                        <CE:Editor id="Editor1" EditorWysiwygModeCss="../example.css" Autoconfigure="Simple" Height="400px" runat="server" ></CE:Editor><br />
                        <asp:Button id="btnUpdate" onclick="Submit" Runat="server" Text="Add"></asp:Button>
                        <asp:Literal ID="Literal1" Runat="server" />
                        <br><br>
                        <input type="hidden" name="eventid" runat="server" id="eventid" />
                    </td>
                <tr>
            </table>
        </form>
    </body>
</html>

<script runat="server">
    Sub Page_Load(Source as Object, E as EventArgs)
        if not Page.IsPostBack then
            BindData
        end if
    End Sub

    Sub BindData()
        Dim sql As String = "Select SiteMainID, SiteMainIdentity, SiteMainText from MainText"
        Dim conn As OleDbConnection = CreateConnection()
        Dim objDR as OleDbDataReader
        Dim Cmd as New OleDbCommand(sql, conn)
        objDR=Cmd.ExecuteReader(system.data.CommandBehavior.CloseConnection)
        MyDataGrid.DataSource = objDR
        MyDataGrid.DataBind()
    End Sub

    Sub UpdateItem(s As Object, e As DataGridCommandEventArgs )
        Dim conn As OleDbConnection = CreateConnection()

        'Check if the CommandName==Delete
        If e.CommandName = "Delete" Then
            Dim com As OleDbCommand = New OleDbCommand("DELETE FROM MainText WHERE SiteMainID = @id", conn)
            com.Parameters.Add("id", e.Item.Cells(0).Text)
            com.ExecuteNonQuery()
            conn.Close()
        else If (e.CommandName = "Edit") then
            Dim com As OleDbCommand = New OleDbCommand("SELECT MainText FROM MainSiteText WHERE SiteMainID = @id", conn)
            com.Parameters.Add("id", e.Item.Cells(0).Text)
            Dim result As OleDbDataReader = com.ExecuteReader()
            If result.Read() Then
                'set the editor text
                Editor1.Text = result.GetString(0)
                eventid.Value = e.Item.Cells(0).Text
                btnUpdate.Text="Update"
            Else
                Editor1.Text = ""
                eventid.Value = ""
                btnUpdate.Text="Add"
            End If
            result.Close()
        End If
        BindData
    End Sub

    Sub Submit(s As Object, e As System.EventArgs )
        Dim conn As OleDbConnection = CreateConnection()
        Dim com As OleDbCommand = Nothing

        If Not eventid.Value = String.Empty Then
            com = New OleDbCommand("UPDATE MainText SET SiteMainText = @content WHERE SiteMainID = @id", conn)
            com.Parameters.Add("content", Editor1.Text)
            com.Parameters.Add("id", Convert.ToInt32(eventid.Value))
        Else
            com = New OleDbCommand("INSERT INTO MainText (Notes) VALUES (@content)", conn)
            com.Parameters.Add("content", Editor1.Text)
            com.ExecuteNonQuery()
            conn.Close()
        End If
        BindData
        Me.Response.Redirect(Me.Request.Url.PathAndQuery)
    End Sub

    Function CreateConnection() As OleDbConnection
        Dim conn As OleDbConnection = New OleDbConnection
        conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" + Context.Server.MapPath("d:\web\localuser\domain.dk\database\mybase.mdb") + ";"
        conn.Open()
        Return conn
    End Function
</script>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. januar 2007 - 08:32 #1
prøv at bruge Context.Server.MapPath("../App_data/mybase.mdb") på din  host.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. januar 2007 - 09:36 #2
Hej Dr Chaos

Har jeg prøvet og har også prøvet med ../../ men uden held.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
22. januar 2007 - 09:39 #3
'd:/web/localuser/domain.dk/database/mybase.mdb'

/ bliver vel kun brugt til "hjemmesider", der skal vel bruges
\ hvis det er en lokal sti?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. januar 2007 - 09:41 #4
åbentbart ikke da jeg har prøvet det, som jeg skrev i min indlæg, men troede jeg også..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
22. januar 2007 - 10:15 #5
Prøv lige at smide
Response.Write (Server.Mappath("/"))
i page load på en af dine sider og se hvad du får
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. januar 2007 - 10:30 #6
Tjekker lige efter kl. 18 er på arbejde nu så kan ikke teste kun lige svare på evt. spm.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
22. januar 2007 - 22:32 #7
Hej
dr chaos

hvis jeg lægger det ind der hvor min fil er så siger den

d:\web\localuser\domain.dk\public_html\vb\

og mappen hvor min database er i hedder
d:\web\localuser\domain.dk\database\
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 07:59 #8
Hvem er din udbyder ?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. januar 2007 - 09:24 #9
unoeuro.dk
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 09:49 #10
prøv med:
Function CreateConnection() As OleDbConnection
        Dim conn As OleDbConnection = New OleDbConnection
        conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source="d:\web\localuser\domain.dk\database\mybase.mdb;"
        conn.Open()
        Return conn
    End Function
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 09:50 #11
prøv med:
Function CreateConnection() As OleDbConnection
        Dim conn As OleDbConnection = New OleDbConnection
        conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\web\localuser\domain.dk\database\mybase.mdb;"
        conn.Open()
        Return conn
    End Function
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. januar 2007 - 09:52 #12
kigger lige på det iaften efter 18, men tak.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. januar 2007 - 09:54 #13
kunne det forresten være en fordel at benytte sig af

SelectCommand="
UpdateCommand="
DeleteCommand="

i en asp:SqlDataSource selvom det er access database jeg bruger !??
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 09:56 #14
Næh det ville være knapt så klogt.

Det er nok bedre at bruge accessdatasource i stedet for:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.accessdatasource.aspx

:)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 09:57 #15
på den ville det være en god ide at benytte:
SelectCommand="
UpdateCommand="
DeleteCommand=" :)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. januar 2007 - 10:02 #16
spm. er så bare hvordan dette bygges nemmest ind i det, for har aldrig broblemer med
asp:SqlDataSource eller asp:accessdatasource.

Ville gerne have så når jeg klikker på en id i min colume så hentes "SiteMainText" med i CE:Editor deletcommand er nok let nok det er bare edit/updatecommand jeg tror er et problem.

                        <asp:Datagrid runat="server"
                            Id="MyDataGrid"
                            cellpadding="3"
                            cellspacing="0"
                            Headerstyle-BackColor="#eeeeee"
                            Headerstyle-Font-Bold="True"
                            BackColor="#f5f5f5"
                            BorderWidth="1"
                            Width="720px"
                            Font-Name="Arial"
                            Font-Size="12px"
                            BorderColor="#999999"
                            AutogenerateColumns="False"
                            OnItemCommand="UpdateItem"
                            >
                            <Columns>
                                    <asp:BoundColumn DataField="SiteMainID" Visible="False" />
                                    <asp:BoundColumn  ItemStyle-Width="50px" DataField="SiteMainID" HeaderText="ID" />
                                    <asp:BoundColumn  ItemStyle-Width="430px" DataField="SiteMainIdentity" HeaderText="Identity" />
                                    <asp:BoundColumn  ItemStyle-Width="120px" DataField="SiteMainText" HeaderText="Text" />
                                    <asp:ButtonColumn ItemStyle-Width="50px" ButtonType="LinkButton"  CommandName="Edit" HeaderText="Edit" Text="Edit" />
                                    <asp:ButtonColumn ItemStyle-Width="50px" ButtonType="LinkButton"  CommandName="Delete" HeaderText="Delete" Text="Delete" />
                            </Columns>
                        </asp:datagrid>
                        <br>
                        <CE:Editor id="Editor1" EditorWysiwygModeCss="../example.css" Autoconfigure="Simple" Height="400px" runat="server" ></CE:Editor><br />
                        <asp:Button id="btnUpdate" onclick="Submit" Runat="server" Text="Add"></asp:Button>
                        <asp:Literal ID="Literal1" Runat="server" />
                        <br><br>
                        <input type="hidden" name="eventid" runat="server" id="eventid" />
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 10:22 #17
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. januar 2007 - 11:08 #18
okay men hvis jeg bruger gridview så bliver det vel som med datagrid !? for skal ikke kun se en record af gangen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. januar 2007 - 11:13 #19
ja gridview har bare erstattet datagrid og det kan en hel del mere.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
23. januar 2007 - 19:54 #20
@ 23/1-07 09:50

hvis jeg bruger det så får jeg denne fejl

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: No value given for one or more required parameters.

Source Error:

Line 67:         Dim objDR as OleDbDataReader
Line 68:         Dim Cmd as New OleDbCommand(sql, conn)
Line 69:         objDR=Cmd.ExecuteReader(system.data.CommandBehavior.CloseConnection)
Line 70:         MyDataGrid.DataSource = objDR
Line 71:         MyDataGrid.DataBind()
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 08:02 #21
hvordan ser din kode ud ?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 09:42 #22
Den er i mit første indlæg men jeg har kigget lidt på det og hvis jeg laver dette så får jeg denne fejl. Jeg tror det er lettere at se hvad der sker med denne kode.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: No value given for one or more required parameters.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[OleDbException (0x80040e10): No value given for one or more required parameters.]
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +267
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +192
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +48
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +106
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +111
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +4
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +141
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +137
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable) +83
  System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceView.ExecuteSelect(DataSourceSelectArguments arguments) +1770
  System.Web.UI.DataSourceView.Select(DataSourceSelectArguments arguments, DataSourceViewSelectCallback callback) +17
  System.Web.UI.WebControls.DataBoundControl.PerformSelect() +149
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.DataBind() +70
  System.Web.UI.WebControls.GridView.DataBind() +4
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.EnsureDataBound() +82
  System.Web.UI.WebControls.CompositeDataBoundControl.CreateChildControls() +69
  System.Web.UI.Control.EnsureChildControls() +87
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +41
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +161

Min kode til dette er: ..CM_Default.aspx

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="CM_Default.aspx.vb" Inherits="cmsystem_CM_Default" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="CM_form" runat="server">
    <div>
        &nbsp;
        <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="CMSqlDataSource">
        </asp:GridView>
        <asp:SqlDataSource ID="CMSqlDataSource" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:CMConnectionString %>"
            ProviderName="<%$ ConnectionStrings:CMConnectionString.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT [SiteMainID], [SiteMainIdentity], [SiteMainText] FROM [MainSiteText] ORDER BY [SiteMainID]">
        </asp:SqlDataSource>
    </div>
    </form>
</body>
</html>

...Web.config
<connectionStrings>
  <add name="ConnStrAccess" connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\web\localuser\damain.dk\database\DSNbase.mdb"
  providerName="System.Data.OleDb" />
  <add name="CMConnectionString" connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=d:\web\localuser\domain.dk\database\DSNbase.mdb"
  providerName="System.Data.OleDb" />
</connectionStrings>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 09:46 #23
prøv  med:

  <asp:SqlDataSource ID="CMSqlDataSource" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:CMConnectionString %>" SelectCommandType="Text"
            ProviderName="<%$ ConnectionStrings:CMConnectionString.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT [SiteMainID], [SiteMainIdentity], [SiteMainText] FROM [MainSiteText] ORDER BY [SiteMainID]">
        </asp:SqlDataSource>
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 09:54 #24
tog lige mine logon info med så vi kunne se på det.

Hvis jeg ændre til det med SelectCommandType så får jeg denne fejl:

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: No value given for one or more required parameters.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[OleDbException (0x80040e10): No value given for one or more required parameters.]
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +267
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +192
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +48
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +106
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +111
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +4
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +141
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +137
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable) +83
  System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceView.ExecuteSelect(DataSourceSelectArguments arguments) +1770
  System.Web.UI.DataSourceView.Select(DataSourceSelectArguments arguments, DataSourceViewSelectCallback callback) +17
  System.Web.UI.WebControls.DataBoundControl.PerformSelect() +149
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.DataBind() +70
  System.Web.UI.WebControls.GridView.DataBind() +4
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.EnsureDataBound() +82
  System.Web.UI.WebControls.CompositeDataBoundControl.CreateChildControls() +69
  System.Web.UI.Control.EnsureChildControls() +87
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +41
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +161
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1360
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 10:10 #25
har du noget liggende i codebehind ?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 10:27 #26
Nej og den der ConnStrAccess i min web.config kan jeg godt bruge sammen med min anden default.aspx

<asp:FormView ID="form1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1">
<ItemTemplate>
<%#Container.DataItem("SiteMainText")%>
</ItemTemplate>
</asp:FormView>
    <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnStrAccess %>"
    SelectCommand="SELECT [SiteMainID], [SiteMainText] FROM [MainSiteText] WHERE ([SiteMainID] = @SiteMainID)" ProviderName="<%$ ConnectionStrings:ConnStrAccess.ProviderName %>">
        <SelectParameters>
            <asp:SessionParameter DefaultValue="1" Name="SiteMainID" SessionField="pageid" Type="Int32" />
        </SelectParameters>

</asp:SqlDataSource>
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 10:30 #27
prøvede lige at flytte den kode stump over i den fil vi arbejder med og det virker men ikke med det vi har nu. !???
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 10:30 #28
prøv lige at bruge din 1. sqldatasource med dit formview og se om den virker der.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 10:43 #29
hvis jeg bruger CMSqlDataSource og ConnectionStrings:CMConnectionString på den med FormView så virker det uden problemer.

siden som bruger FormView ligger i roden og den fil vi arbejder på ligger i en sub mappe.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 10:45 #30
ok tilhører de samme projekt?
Prøv evt at ligge siden med formview ind i sub mappen.
Jeg kan ikkke se noget galt med din kode :(
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 10:55 #31
det virker uden problemer
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 11:01 #32
Er det autogeneret kode ?
hvis ikke så prøv lige at sætte det op med designer.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 11:14 #33
jeg har prøvet dette og får sammen fejl som @ 09:42:07.

min kode er nu dette og har prøvet at ændre AutoGenerateColumns="False" til True uden held.

Min kode:
<%@ Page Language="VB"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="CM_form" runat="server">
    <div>
        &nbsp;
<asp:GridView AutoGenerateColumns="False" DataKeyNames="SiteMainID,SiteMainIdentity,SiteMainText" DataMember="DefaultView"

            DataSourceID="CMSqlDataSource" ID="GridView1" runat="server">

            <Columns>

                <asp:BoundField DataField="SiteMainID" HeaderText="ID" SortExpression="SiteMainID"></asp:BoundField>

                <asp:BoundField DataField="SiteMainIdentity" HeaderText="Identity" SortExpression="SiteMainIdentity"></asp:BoundField>

                <asp:BoundField DataField="SiteMainText" HeaderText="Text" SortExpression="SiteMainText">

                </asp:BoundField>

            </Columns>

        </asp:GridView>
        <asp:SqlDataSource ID="CMSqlDataSource" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:CMConnectionString %>" SelectCommandType="Text"
            ProviderName="<%$ ConnectionStrings:CMConnectionString.ProviderName %>" SelectCommand="SELECT [SiteMainID], [SiteMainIdentity], [SiteMainText] FROM [MainSiteText] ORDER BY [SiteMainID]">
        </asp:SqlDataSource>
    </div>

    </form>
</body>
</html>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 11:48 #34
prøv lige at fjerne:
DataMember="DefaultView"
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 12:17 #35
så får jeg denne fejl.

Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: No value given for one or more required parameters.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[OleDbException (0x80040e10): No value given for one or more required parameters.]
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandTextForSingleResult(tagDBPARAMS dbParams, Object& executeResult) +267
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommandText(Object& executeResult) +192
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteCommand(CommandBehavior behavior, Object& executeResult) +48
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReaderInternal(CommandBehavior behavior, String method) +106
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +111
  System.Data.OleDb.OleDbCommand.System.Data.IDbCommand.ExecuteReader(CommandBehavior behavior) +4
  System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +141
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior) +137
  System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataSet dataSet, String srcTable) +83
  System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceView.ExecuteSelect(DataSourceSelectArguments arguments) +1770
  System.Web.UI.DataSourceView.Select(DataSourceSelectArguments arguments, DataSourceViewSelectCallback callback) +17
  System.Web.UI.WebControls.DataBoundControl.PerformSelect() +149
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.DataBind() +70
  System.Web.UI.WebControls.GridView.DataBind() +4
  System.Web.UI.WebControls.BaseDataBoundControl.EnsureDataBound() +82
  System.Web.UI.WebControls.CompositeDataBoundControl.CreateChildControls() +69
  System.Web.UI.Control.EnsureChildControls() +87
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +41
  System.Web.UI.Control.PreRenderRecursiveInternal() +161
  System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1360
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 12:23 #36
jeg må indrømme jeg ved simpelthen ikke hvad der er galt.

Det eneste jeg kan tænke på er at du måske skal prøve med en accessdatasource.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 12:26 #37
jeg fatter det heller ikke især ikke når det virker i Formview men ikke i Gridview..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. januar 2007 - 12:27 #38
ja
hvad sker der med en accessdatasource ?
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
24. januar 2007 - 12:53 #39
det er samme fejl og virker i formview
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
27. januar 2007 - 19:24 #40
jeg lavede en ny side forfra i VS2005 og den virker...

vil du ikke lægge et svar for din tid.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 07:27 #41
gerne :)