Avatar billede duno Nybegynder
21. januar 2007 - 21:24 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

kryptering - hvordan

Hej, jeg vil gerne kryptere et password i min database, så ingen ( heller ikke mig ) kan se hvad brugeren har valgt at skrive...

Hvordan kan man gøre det ???

det behøver ikke være helt vildt indviklet og sikkert, bare sådan fair and square!!!
Avatar billede ffsoft Praktikant
21. januar 2007 - 21:39 #1
Ethvert bogstav har en ascii værdi, den kan du finde
og så lægge et tal til. Så har du et "krypteret" bogstav.

Ord = "a"
var = asc(ord) ' lille a har ascii 97
var = var + 10 ' var har nu værdien 107 som er lille k
ord = chr(var)

Denne værdi skriver du ned i databasen. Hvis du får brug
for at læse det, skal du gå den anden vej.
Der findes mere professionelle metoder.
Avatar billede hekla Nybegynder
22. januar 2007 - 00:10 #2
Den nemme måde er at vælge PASSWORD i feltets inputmaske i formularerne. Så vises indholdet af feltet som stjerner og man kan kun se passwords, hvis man kan komme ind i tabellerne.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2007 - 03:22 #3
til den slags plejer man at bruge et one-way hash som MD5 eller SHA-1
Avatar billede duno Nybegynder
08. maj 2007 - 22:33 #4
jeg fandt et alternativ, jeg vendte snits krypteringen om ogfik derved både en krypt og dekrypt mulighed, men tak for input, derfor også points
Avatar billede duno Nybegynder
08. maj 2007 - 22:33 #5
jeg fandt et alternativ, jeg vendte snits krypteringen om ogfik derved både en krypt og dekrypt mulighed, men tak for input, derfor også points