Avatar billede solarian Nybegynder
21. januar 2007 - 20:48 Der er 7 kommentarer

Benyt printer fra flere pc'ere

Jeg har en printer som benytter USB stik og jeg vil meget gerne kunne udprinte fra flere pc'ere, men det skal ikke være sådan at printeren skal sættes til den ene pc så den virker som netværksprinter da pc'en så skal være tændt for at man kan printe fra den anden pc.

Findes der en USB løsning hvor 2 pc'ere kan benytte samme printer?
Avatar billede ebe Praktikant
21. januar 2007 - 20:50 #1
du skal have en usb printserver, f.eks. d-link dp-300U
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2007 - 22:32 #3
Men vær opmærksom på at ikke alle, specielt ikke ældre blækprintere og multifunktionsmaskiner, har det så godt på en USB printserver...

Hvilken printer er det?
Avatar billede solarian Nybegynder
22. januar 2007 - 01:03 #4
det er en HP Deskjet 5655
Avatar billede area48 Nybegynder
22. januar 2007 - 01:38 #5
hvis, du som jeg, ikke er den store ørn til det med at få ting til at fungere i netværkssammenhæng kunne

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=122888#

eller

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99421

måske være en mulighed.

Det skal dog siges at jeg ikke har den ringeste ide om hvor godt disse fungerer, men jeg har overvejet at købe en af dem...
Avatar billede area48 Nybegynder
22. januar 2007 - 01:39 #6
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. januar 2007 - 08:52 #7
En switch fungerer som regel upåklageligt. Problemer kan opstå, hvis udstyret skal snakke "retur" til flere PC´ere ad gangen (Mange multifunktionsmaskiner har et stykke overvågningssoftware kørende på PC´en, som hele tiden står i forbindelse med MFP´en. Og hvis ikke MFP´en er designet til at snakke med flere forskellige PC´ere, kan der opstå problemer, ligesom når den er sat på printserverboks over nettet...)

Men er det under 4 PC´ere, og du iøvrigt ikke har planer om at udvidde netværket, er det en meget fornuftig løsning med en USB-deler boks. Eneste minus er, at hver PC skal kables op, så det bliver et ekstra rod af USB kabler.

Jeg mener godt at en HP DeskJet kan gå på en USB printserver - men det kan desværre ikke garanteres 100%, med mindre du bruger HP´s egen printserver. Jeg ville nu godt ture bestille f.eks. D-link´en via nettet (14 dages returret :-)