Avatar billede gentlebug Nybegynder
21. januar 2007 - 14:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JavaScript virker ikke længere

Jeg har en photoblog, hvori jeg over billederne gerne vil kunne skrive lidt information, men da det ikke er aktuelt for alle osv. har jeg valgt man skal trykke på et stykke tekst før dette bliver vist, har derfor fundet følgende script:
http://hotbutter.dk/js/show.js

hvilket i min verden burde virke når jeg kalder det sådan her:
(inkluderer det længere oppe med: <script type="text/javascript" src="/js/show.js"></script>)
<a name="2.jpg" onclick="show('img1'); return false;">blabla</a>
og har en div der heder følgende:
<div class="hidden" id="img1">entekstombilledet</div>
eksempelvis på:
http://www.hotbutter.dk/shwimg.php?folder=25nov

Det har tidligere virket på den måde, det gør det bare ikke længere.

jeg er ikke særlig skarp til javascript, men tror det måske kan have noget at gøre med at mit script forventer det er et tal den får, og ikke en tekststreng, hvis det er det, hvad gør jeg (i mit script) for at ændre det, da IE melder fejl hvis jeg blot sender et tal.
Avatar billede roenving Novice
21. januar 2007 - 14:39 #1
Næh, du har nok bare flyttet style-propertyen over i stylesheetet, og så genkender den ikke værdien, prøv i stedet:

function show(nr){
  if(document.layers){
    current = (document.layers[nr].display != 'block') ? 'block' : 'none';
    document.layers[nr].display = current;
  }else if (document.all){
    current = (document.all[nr].style.display != 'block') ? 'block' : 'none';
    document.all[nr].style.display = current;
  }else if (document.getElementById){
    vista = (document.getElementById(nr).style.display != 'block') ? 'block' : 'none';
    document.getElementById(nr).style.display = vista;
  }
Avatar billede gentlebug Nybegynder
21. januar 2007 - 16:50 #2
Hmm, det lader ikke til at ændre noget - det sker stadig ingenting når jeg trykker.
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2007 - 14:41 #3
<ole>

Skær ned på din side. Der er nok ikke mange, der gider vente, til den er færdig-loaded  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede gentlebug Nybegynder
22. januar 2007 - 16:34 #4
- Der er ikke noget at skære ned på! på min forbindelse 2048/128 (uden cache) tager det ca 7sek at loade siden, hvilket jeg syntes er rimeligt at forvente da det er en PHOTOblog og man da må forvente der er billeder.

evt. skulle der så laves noget paging da der er 20 billeder, men har ikke fundet det nødvendigt da jeg ikke forventer der sidder folk med modem og kigger på min side (i det hele taget)
Avatar billede gentlebug Nybegynder
22. januar 2007 - 17:45 #5
Roenving, det var rigtig nok det du sagde, problemet lå i at jeg havde defineret at det var hidden eksternt og javascript forventede jeg havde defineret det i en style

så rettede det blot ved:
style="display:none"
istedet for:
class="hidden"

(valgte dog også at skifte mit javascript da det andet var forældet)
( tak til Andreas :D)

Roenving - smid et svar da du sådan set svarede mig (dog gav du ikke en (brugbar) løsning),
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2007 - 17:56 #6
Oki '-)
Avatar billede roenving Novice
23. januar 2007 - 06:16 #7
-- og tak for point ;~}
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2007 - 15:36 #8
gentlebug >> Jeg sidder selv på en hurtig forbindelse og havde store problemer med at hente din side, da jeg skrev sidst. Da der ikke var problemer med andre sites, gik jeg udfra, din side var ekstrem tung. Det kan jo også have været midlertidige serverproblemer ... nu har jeg ikke længere problemer med at hente den  =)