Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. januar 2007 - 17:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udtrækning af mysql med php i.

hej jeg har en udtrækning fra min database.
$fs = mysql_query("SELECT kode,menuKode FROM kode WHERE id = $_GET[id] LIMIT 1") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($fs) != 0){
echo $row["kode"];
}else{
echo '<div id="headline">Fejl</div>Siden du søger findes ikke';
}

I min database, har jeg skrevet en php kode.
Men når jeg loader siden så kommer der ingenting frem, og hcis jeg kigger kildekoden står der bare:

<?
$fs = mysql_query("SELECT projekt,sideId FROM projekter") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($fs)){
echo 'LOL';
}
?>
Avatar billede nillinx Nybegynder
20. januar 2007 - 17:59 #1
Måske du skulle skrive: "<?php" ?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:05 #2
Har du gemt filen som en .php fil?
Kan du evt. poste din url så det er nemmer at se hvad det er du gør galt?
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. januar 2007 - 18:05 #3
det virker ikke , den viser stadig ikke noget på siden.
den udskriver kun
<?php
$fs = mysql_query("SELECT projekt,sideId FROM projekter") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($fs)){
echo 'LOL';
}
?>
i kildekoden.

Er det overhovedet muligt?
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. januar 2007 - 18:09 #4
ja, det er jo en php fil. alt andet på siden bliver skrevet ud fra en database.
Det virker som det skal. og kan jeg sagtens bruge html tags.
Men php , det virker ikke..
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:15 #5
Url?
Avatar billede nillinx Nybegynder
20. januar 2007 - 18:23 #6
Et skud i tågende, prøv dette:

<?php
$fs = mysql_query("SELECT kode,menuKode FROM kode WHERE id = $_GET[id] LIMIT 1") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($fs) != 0){
echo html_entity_decode($row["kode"]);
}else{
echo '<div id="headline">Fejl</div>Siden du søger findes ikke';
}
?>
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2007 - 18:25 #7
Har jeg ret i du har

<?
$fs = mysql_query("SELECT projekt,sideId FROM projekter") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($fs)){
echo 'LOL';
}
?>

i din database?
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. januar 2007 - 18:45 #8
ja coldgate det har jeg i min database. det bliver skrevet ud, så det er faktsik en udtrækning i en udtrækning..
Avatar billede hejmanden Nybegynder
20. januar 2007 - 18:48 #9
millinx, det gav samme resultat
Avatar billede nillinx Nybegynder
20. januar 2007 - 20:30 #10
prøv med strip_tags() istedet for html_entity_decode()
Avatar billede showsource Seniormester
21. januar 2007 - 08:55 #11
For at afvikle kode gemt i din DB, eval()

$fs = mysql_query("SELECT kode,menuKode FROM kode WHERE id = ". $_GET["id"] ." LIMIT 1") or die(mysql_error());
if(mysql_num_rows($fs) == 1){

$row = mysql_fetch_array($fs);
eval("?>". $row["menuKode"] ."<?php ");

}else{

echo '<div id="headline">Fejl</div>Siden du søger findes ikke';

}
Avatar billede nillinx Nybegynder
21. januar 2007 - 10:34 #12
showsource:

Så lærte jeg også noget :p
Avatar billede hejmanden Nybegynder
21. januar 2007 - 12:57 #13
Det virker perfekt i menuen, men ja, det virker ikke med den anden udskrivning.. nu skal du se min kode:

<td valign="top" id="infoTd">
<?
if(!isset($_GET["id"])){
$fs = mysql_query("SELECT kode,menuKode FROM kode ORDER BY id asc LIMIT 1") or die(mysql_error());
}else{
$fs = mysql_query("SELECT kode,menuKode FROM kode WHERE id = $_GET[id] LIMIT 1") or die(mysql_error());
}
$row = mysql_fetch_array($fs);
if(mysql_num_rows($fs) != 0){
eval("?>". $row["menuKode"] ."<?php ");
}

echo '&nbsp;
</td>
td id="mainTd" valign="top">';
if(mysql_num_rows($fs) != 0){
eval("?>". $row["kode"] ."<?php ");
}else{
echo '<div id="headline">Fejl</div>Siden du søger findes ikke';
}
?>
</td>

nu skal i se mine data fra min menuKode:

<div class="headline">Tekst tekst</div>
Romerne overtog temmelig hurtigt de græske myter, og de fleste typer litteratur, som grækerne havde, fleste typer litteratur, som grækerne havde,
<br><br>
<div class="headline">Projekt Links</div>
<?php
$fs = mysql_query("SELECT projekt,sideId FROM projekter") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($fs)){
echo '<a href="index.php?id='.$row["sideId"].'">'.$row["projekt"].'</a>';
}
?>

og for min "kode":

<div id="headline">Her er en overskrift</div>
Bogen indeholder to af disse breve (men langt flere kan læse<br>s i gymnasiet). Det ene er et brev sendt til Paris fra hans første kone, Oenone, da hun erfarer, at han har svigtet hende og taget Helena i stedet. Teksten trækker hele Troja-sagnet med sig, da Oenone har de ondeste anelser om fremtiden, og taler meget om den ulykke, at Paris var dommer i striden mellem gudinderne. osv osv..

Den viser ingenting i td'en hvor den skulle udskrive min "kode" , og i det felt skal der også være mulighed for at bruge php i. Er det så muligt?
Avatar billede hejmanden Nybegynder
21. januar 2007 - 14:58 #14
jeg fandt problemet , en ret dum fejl, det var fordi jeg satte $fs og $row igen ;)

Tak for svar ;)
showsource, send et svar :)
Avatar billede showsource Seniormester
21. januar 2007 - 21:06 #15