Avatar billede horsmark Nybegynder
25. maj 2001 - 14:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

style i <input type=Textarea...

<input type=textarea name=\'blabla\' style=\"font-size: 8pt; Background-color: #FFFFFF; font-family: Verdana\"></input>

Hvordan får jeg sat cols=\"11\" og rows=\"6\" ind i ovenstående?

Mvh.
Jesper HorsMark
Avatar billede netsrac Praktikant
25. maj 2001 - 14:06 #1
<textarea style=\"font-size: 8pt; Background-color: #FFFFFF; font-family: Verdana\" cols=\"11\" rows=\"6\" name=\"blabla\"></textarea>
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. maj 2001 - 14:08 #2
ja *hihi* lige DEN havde jeg også inden jeg smed den ind i en input tag...

Det skal altså være i et <input> tag *ss*

Derfor ikke brugbart svar :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2001 - 14:08 #3
Nå jeg ville have foreslået:

<textarea name=\'blabla\' style=\"font-size: 8pt; Background-color: #FF3333; font-family: Verdana; width: 200px; height: 200px\">cccccc</textarea>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2001 - 14:09 #4
Hvad er dit spørgsmål så egentlig ??
Avatar billede netsrac Praktikant
25. maj 2001 - 14:11 #5
Der er ikke noget der hedder <input type=\"textarea\" så du kan kun gøre det på den måde som vi siger.
Avatar billede hjhansen Nybegynder
25. maj 2001 - 14:11 #6
Den rette syntakst er:

<textarea name=\'blabla\' style=\"font-size: 8pt; Background-color: #FFFFFF; font-family: Verdana\"></input>

og så kan du smide col og row ind som du vil...

Men hvis det er et tekstfelt, så skal du bruge input, men så kan du kun definere størrelse ved size (og Netscpae og IE definerer dem forskelligt).
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. maj 2001 - 14:12 #7
hmm nu virker  følgende

<input type=textarea name=\'blabla\' style=\"font-size: 8pt; Background-color: #FFFFFF; font-family: Verdana; width: 200px; height: 200px\"></input>

MEN hvis brugeren trykker enter smækkes formen at sted (?) Det SKAL være en textarea med mulighed for at bruge retur i textarea´et.

Avatar billede netsrac Praktikant
25. maj 2001 - 14:13 #8
hjhansen >> Niks </input> er malplaceret.

horsmark >> Du har ikke andre muligheder end den jeg gav. Hvad vil du opnå med at have det som et input tag ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2001 - 14:13 #9
type=\"textarea\" vil blive opfattet som type=\"text\" - og så vil enter sende den afsted.
Skriv som vi siger
Avatar billede hjhansen Nybegynder
25. maj 2001 - 14:16 #10
sorry.. når man cut&paster går det nogle gange lidt hurtigt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. maj 2001 - 14:17 #11
Der er nu heller ikke noget der hedder </input> - det tag skal ikke afsluttes :)
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. maj 2001 - 14:18 #12
Du har ret netsrac jeg springer tilbage og bruger <textarea> jeg fik en hjerneblødning og ANER ikke hvorfor jeg havde fået ind i knoppen at lave det til input da textarea jo OGSÅ er input (HuH??)

Mit kode virker nu :-)

Du får points´ne hvis du lige sætter et nyt svar op!

Mvh.
JEsper
Avatar billede netsrac Praktikant
25. maj 2001 - 14:18 #13
erikjacobsen >> Hehe, nej det er der jo heller ikke, så den er ihvertfald malplaceret :-)
Avatar billede netsrac Praktikant
25. maj 2001 - 14:18 #14
Svar :-)
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2001 - 14:19 #15
<ole>
horsmark >> Det du laver, er ikke standard - overhovedet. Det kan være IE accepterer det i visse versioner, på visse maskiner - men det er 100% forkert og vil ikke virke de fleste steder.
Hvorfor vil du ikke høre efter, hvad folk der ved noget om det, siger? Og hvorfor insisterer du på at skrive \'input\'?
/mvh
</bole>
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. maj 2001 - 14:19 #16
;-)
Avatar billede hjhansen Nybegynder
25. maj 2001 - 14:19 #17
Held og lykke med

<input type=textarea name=\'blabla\' style=\"font-size: 8pt; Background-color: #FFFFFF; font-family: Verdana; width: 200px; height: 200px\"></input>

i Netscape...
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. maj 2001 - 14:21 #18
UNDSKYYYYYYYYYYYLD

*bukker og tager imod 126452½ lussinger fra profferne*

*GGG*

/tæsk_sigselv_med_oversavet_stegepande Jesper HorsMark
Avatar billede netsrac Praktikant
25. maj 2001 - 14:21 #19
I NS skal det vel bare sættes op som et StyleSheat og ikke som inline. Eller er det først fra NS6 man kan manipulere med form elementer ?
Avatar billede hjhansen Nybegynder
25. maj 2001 - 14:22 #20
jeg kan ikke huske det.. lige her og jeg har ikke lige tid til at gå på webreview.com, men måske... formodetligt sutter netscape også med det...