Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 13:52 Der er 13 kommentarer

Database design.

Nå folkens jeg har en on-line webshop med x antal vare i men problemet er den skal opdateres vær morgen og mine nye priser får jeg i en txt fil. men den indeholder +6500 vare nr og det skal jeg ikke bruge Så jeg vil gerne ha en database der inde holder alle mine vare det har jeg også lavet der i kan jeg også tilføje mine vare data. Men jeg vil gerne ha at den tager priser og lager status med over i min database men jeg kan sku ikke finde ud af at få bundet min database sammen med den tekst fil.
Håber i kan hjælpe og jeg har skrivet det grundigt nok.
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2007 - 14:08 #1
Hvordan er tkst filen opbygget, kan du ikke sammenkæde den til en tabel.

Det vælger du i Ny sannekæde tabel.
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2007 - 14:09 #2
jeg skal vist have tændt lyset, så jeg kan se tasterne bedre ;-))
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 14:14 #3
Den er sammen kædet med en tabel nu og så her jeg lavet en tabel mere med mine vare i
men det er her filmen knækker hvordan får jeg opdateret de data der er i min tabel med den sammenkædet.?! Har prøvet at lave relalsioner mellem dem men det hjælper lige fedt.
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2007 - 14:23 #4
Du må have en vare ID der også er i den nye tekstfil

eksempel på en opdateringsforespørgsel

UPDATE MinePriser INNER JOIN Pristabel ON MinePriser.VareID = Pristabel.VareID SET MinePriser.Pris = [Pristabel]![pris];
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 14:33 #5
JEG har oprettet id på begge tabeller. Prøver lige den forsprøgsel der.
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 22:10 #6
Hmm det virker fint hvis impoter mine priser fra txt filen ind men ikke med den sammenkædet tabel men det er vel fordi den ikke har et Id..?!
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2007 - 22:15 #7
Er der ingen af felterne du kan sammenligne på ??
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 22:19 #8
Vare nr er det samme.

En lille ting ved siden af ved du om man kan ud regne sit dækningsbidrag i access.?
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2007 - 22:23 #9
Ok så brug varenummer at kæde sammen på.

Nu er jeg jo ikke så meget inde i regnskab, men du kan jo sige salgspris - købspris
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 22:29 #10
Prøver Lige.
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
20. januar 2007 - 22:39 #11
Opdatering af data i en sammenkædet tabel understøttes ikke af denne ISAM
Avatar billede kabbak Professor
20. januar 2007 - 22:44 #12
du skal jo ikke opdatere i den sammenkædede, det er jo din egen tabel der skal opdateres.
Har du vendt opdaterings forespørgslen forkert
Avatar billede jonas_bjerring Nybegynder
22. januar 2007 - 13:28 #13
Det siger den hvis jeg bruger denne sætning:
UPDATE Minevare INNER JOIN report ON Minevare.Varenr = report.Felt5 SET Minevare.Indpris = report!Felt9;

Den er vel god nok.?!