Avatar billede steffen8260 Nybegynder
20. januar 2007 - 04:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Parameter på et windows program

Hej,
Hvordan får jeg mit program til at reagere på fx:
test.ext -test

Vil gerne have at den skal udføre en bestmt handling når programmet bliver startet med -test
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2007 - 04:16 #1
hvis du erklærer dit hoved program som:

    Public Shared Sub Main(ByVal args As String())

så vil args(0) indeholde "-test" når du starter det med den parameter
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
20. januar 2007 - 04:31 #2
er jeg helt galt på den.. jeg får et par fejl når jeg prøver

Public Shared Sub frmMain_Load(ByVal args As String(), ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
  WriteLog("Starting Up", "Start")
  LoadDebug()
  LoadVersion()
  LoadSplash()
  PlaySound("c:\1.wav", 1)
End Sub

Error    1    Method 'Public Shared Sub frmMain_Load(args() As String, sender As Object, e As System.EventArgs)' cannot handle Event 'Public Event Load(sender As Object, e As System.EventArgs)' because they do not have the same signature.    C:\Users\Steffen Brandsborg\Desktop\Second Notice\Second Notice\Second Notice\frmMain.vb    21    135    Second Notice

Error    2    Cannot refer to an instance member of a class from within a shared method or shared member initializer without an explicit instance of the class.    C:\Users\Steffen Brandsborg\Desktop\Second Notice\Second Notice\Second Notice\frmMain.vb    22    9    Second Notice
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2007 - 04:35 #3
frmMain_Load <> Main
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2007 - 04:36 #4
hvis det skal være der så kan du også hente hele kommando linien hvor som helst med

Environment.CommandLine
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
20. januar 2007 - 04:46 #5
syntes ikke rigtig jeg kan få det til at virke :S
Avatar billede steffen8260 Nybegynder
20. januar 2007 - 04:57 #6
lækkert tror bare jeg bruger Environment.CommandLine :D
du kan bare oprette et svar så skal jeg godkende
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2007 - 04:59 #7
ok