Avatar billede webint Nybegynder
19. januar 2007 - 15:04 Der er 6 kommentarer

Bedre søgning hjælp

Hej hvordan gør jeg sådan at hvis man søger på et ord, f.eks "bil", så skal søgeord såsom "billeder,billetter,billede,bisse,bikar" osv ikke dukke op?

men kun "bilmekaniker,bil" osv?

Har denne ligenu:

ord LIKE '%" . $ord . "%' OR titel LIKE '%" . $ord . "%'  OR tekst LIKE '%" . $hahaha . "%'

hvor $ord er f.eks "bil" og $hahaha er $ord også, bare med lidt ændringer.

Nogle der kan hjælpe????
Avatar billede webint Nybegynder
19. januar 2007 - 15:05 #1
"ord" i mysql tabellen kan f.eks ligne: "bil,bilmekaniker,auto,skoda,auktioner"
Avatar billede korup Nybegynder
19. januar 2007 - 15:55 #2
Kan du ikke bruge

WHERE ord IN ("bil,bilmekaniker,auto,skoda,auktioner")

/korup
Avatar billede webint Nybegynder
19. januar 2007 - 16:20 #3
har en kolonne i min tabel som hedder ord. i den er der f.eks "bil,auktion,test"
så har jeg en mere, som har i ord : "billetter,billeder,auktioner"
så hvis man søger efter "bil" skal den med "bil,auktion,test" komme, og ikke den med "biletter" osv..

Såved ikke hvordan du vil have den sætning til at virke :S
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2007 - 02:09 #4
"... WHERE CONCAT(felt,',') LIKE '%" . $ord . ",%'"

måske
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 21:07 #5
webint ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 05:25 #6
??