Avatar billede javanic Nybegynder
19. januar 2007 - 11:22 Der er 5 kommentarer

Request "Anchor" parameter fra QueryString

Hej gutter,

Er der en der kan fortæller mig, hvordan jeg får fat i en Anchor parameter fra en QueryString:

f.eks.

http://website.dk/?id=1#ABC

...hvordan får jeg fat i ABC fra min codebehind - Request.QuesryString returnerer desværre kun id=1, og altså ikke anchor parameteren.

håber der er en der kan give mig et fif :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 11:28 #1
Browseren sender slet ikke #ABC tilbage til serveren.
Avatar billede javanic Nybegynder
19. januar 2007 - 11:54 #2
hhmmm... ok - så er jeg vel nødt til at skrive parameteren til et Hidden fejlt via javascript...

prøver lige at se om det virke.

foreløbig tak, erik :o)
Avatar billede javanic Nybegynder
19. januar 2007 - 12:39 #3
hmm... kan ikke helt få det til at virke, så hvis der er en der har en løsning der spiller vil jeg meget gerne høre om det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 14:45 #4
Sådan helt generelt kan du ikke noget på serveren med en #ABC i enden af en URL. Jeg ved ikke hvad du vil opnå, men det er muligt til en vis grad at simulere funktionaliteten vha. java script: brug http://website.dk/?id=1&anchor=ABC  og hop til det rigtige sted med JavaScript.
Avatar billede javanic Nybegynder
19. januar 2007 - 15:38 #5
yes... løste det ved at lave en proxy metode til mine links. Metoden kaldes så i de forskellige links' onclick event, og sørger for at strippe anchor parameteren