Avatar billede m92fs Nybegynder
18. januar 2007 - 16:47 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

Har lige fået en blå skærm. Jeg var egentlig ikke igang med noget specielt, jeg chattede bare da den kom. Jeg fik følgende tekniske oplysninger:

*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x80543803, 0xA546CAA8, 0x00000000) ***

Håber virkeligt at der er nogen der ved hvad der er galt, og kan hjælpe med en løsning.
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2007 - 16:52 #1
STOP: 0x0000008E
Henfører normalt til RAM problemer, prøv at tage díne ram ud og rengøre dem med et viskelæder på kontaktfladerne og montere dem korrekt i soklen igen

Eller du kan teste dem med:
http://www.memtest86.com/
Avatar billede m92fs Nybegynder
18. januar 2007 - 17:28 #2
Jeg kører en ramtest senere i aften når jeg får tid. Men jeg vil skrive tilbage i tråden imorgen angående resultaterne fra testen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
18. januar 2007 - 17:28 #3
Avatar billede m92fs Nybegynder
18. januar 2007 - 17:38 #4
Jeg har ikke rigtigt mulighed for at åbne computeren og rense rammene, da min garanti på computeren i så fald vil blive brudt. Derfor satser jeg på ramtest.
Avatar billede m92fs Nybegynder
18. januar 2007 - 19:51 #5
Men hvor længe vil I anbefale at jeg lader testen køre?
Avatar billede haverslev Novice
18. januar 2007 - 19:58 #6
Hvis ikke de viser nogen fejl, efter en times tid, så er de ok
Avatar billede m92fs Nybegynder
18. januar 2007 - 21:00 #7
Ok, jeg skriver tilbage imorgen om resultatet.
Avatar billede m92fs Nybegynder
19. januar 2007 - 19:24 #8
Ok, her har vi så resultaterne fra testen:

==========================================
WallTime: 2:37:40
Cached: 1024M
RsvdMem: 276M
MemMap: e820-Std
Cache: off
ECC: off
Test: #0
Pass: 5872
Errors: 0
ECC Errs: -
==========================================
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2007 - 19:28 #9
Der vises ingen fejl, så rammene kan vi vist godt udelukke nu.

Har du ændret / installeret noget og derefter er fejlen kommet ?
Avatar billede haverslev Novice
19. januar 2007 - 19:30 #10
Er fejlen kun kommet/optrådt en gang eller ?
Avatar billede m92fs Nybegynder
19. januar 2007 - 20:00 #11
Det er 2.-3. gang den har gjort det siden i mandags i sidste uge og til idag. Jeg har faktisk næsten lige formateret computeren et par gange for halvanden uge siden. Umiddelbart, vil jeg ikke sige at jeg har installeret noget specielt for nyligt. Jeg havde nogle problemer med mit DVD-drev fra NEC for en måned siden ca., fordi at den ikke ville læse nogle af mine CD/DVD'er, derefter kontaktede jeg NEC for at få hjælp. De sagde at jeg skulle prøve at fjerne drevet under Enhedshåndtering og derefter genstarte computeren, og så ville Windows automatisk finde drevet igen. Det gjorde den så, men det hjalp ikke rigtigt på problemet, men efterfølgende er der kommet et ikon nede i proceslinjen ved siden af uret, logoet for 'Sikker fjernelse af hardware', og det ser ud til at mit D og C drev er kommet derned.
Jeg ved ikke om det kan have noget med de blå skærme at gøre?
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2007 - 16:15 #12
Har du installeret alle bundkort driverne igen, efter du formaterede ?
Har du opdateret windows og driverne efterfølgende ?
Har du nogle gule / røde udråbstegn i Enhedshåndtering ? (evt. som "andre enheder")
Avatar billede m92fs Nybegynder
20. januar 2007 - 16:17 #13
Jeg har installeret alle drivere, herunder bundkort, grafikkort, processor osv.
Jeg har ladet Windows opdatere flere gange, og har ingen gule spørgsmål under Enhedshåndtering.
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2007 - 16:27 #14
Jeg hælder altså mest til ram fejl - stadigvæk !

Står maskinen et sted hvor den kan "suge" en masse skidt/fnullermænd ind i maskinen ?
Disse fnullermænd kan lægge sig hen over rammene og være statisk lededende og en rengøring af maskinen, vil i de fleste tilfælde være tiltrængt.
Avatar billede m92fs Nybegynder
20. januar 2007 - 16:35 #15
Hmm, umiddelbart vil jeg også tro at det har noget med rammene at gøre, på den ene eller anden måde. Der bliver støvsuget regelmæssigt her, så jeg tror ikke at der er meget skidt i computeren. Tja, så må jeg rengøre computeren og rammene på et tidspunkt, når garantien er udløbet eller noget.

Jeg siger mange tak for hjælpen til jer. Hvis I lige vil skrive et svar hver, så skal I få points.
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2007 - 16:46 #16
OK, kan desværre ikke se andre fejlmuligheder end rammene, med den fejlmelding.
Måske skulle du prøve, at lade den køre ram testen helt færdig og se om den gav fejl.
Avatar billede m92fs Nybegynder
20. januar 2007 - 16:48 #17
Hmm, men jeg ved ikke hvor lang tid sådan en ramtest varer (hvis man lader den køre helt ud).
Avatar billede haverslev Novice
20. januar 2007 - 16:52 #18
Det afhænger af flere ting, se her:
Execution Time
The time required for a complete pass of Memtest86 will vary greatly depending on CPU speed, memory speed and memory size. Memtest86 executes indefinitely. The pass counter increments each time that all of the selected tests have been run. Generally a single pass is sufficient to catch all but the most obscure errors. However, for complete confidence when intermittent errors are suspected testing for a longer period is advised.

Står i/under: http://www.memtest86.com/
Avatar billede m92fs Nybegynder
20. januar 2007 - 17:16 #19
Tja. Så må jeg sætte den til at teste en dag, hvor jeg ikke skal bruge computeren. :-)