Avatar billede m92fs Nybegynder
18. januar 2007 - 16:44 Der er 20 kommentarer

Sikker fjernelse af hardware

Hej ...

Havde engang kontaktet NEC angående problemer med mit DVD-drev. De skrev at jeg skulle prøve at fjerne mit drev i Enhedshåndtering og så genstarte. Grunden til at jeg skriver dette til start er at det måske har noget at gøre med problemet. Men siden da har jeg lagt mærke til et ikon i proceslinjen. Det er logoet for sikker fjernelse af hardware. Tilsyneladende er både mit C- og D-drev kommet derned i sikker fjernelse af hardware, og jeg aner ikke hvorfor. Det er da endda efter jeg har formateret. Drevene står under enheden 'ST3250820AS'. Der kommer desuden heletiden den lyd man kender (2 gange hvert 3. minut ca.), når man f.eks. tilslutter/fjerner en USB-nøgle. Hvordan får jeg mit begge mine drev væk derfra? Har prøvet at lege med forskellige ting, men jeg kan ikke finde på en løsning.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2007 - 20:13 #1
Hvad sker der, når du fjerner alle drev plus alle USB driver og genstarter?
Avatar billede Henry Novice
20. januar 2007 - 16:08 #2
de hardiske du har det S-ATA så er det derfor og du kan ikke fjerne dem fra proces linien.
Avatar billede m92fs Nybegynder
20. januar 2007 - 16:11 #3
Hmm. Skal jeg fjerne alle drev og USB-controllere fra Enhedshåndteringen, og derefter genstarte?
Avatar billede Henry Novice
20. januar 2007 - 16:56 #4
nej du skal ind i enhedshåndteringen og disable dit dvd drev og der efter genstarte
Avatar billede m92fs Nybegynder
20. januar 2007 - 17:17 #5
Ok, det vil jeg prøve. Skriver nok tilbage imorgen.
Avatar billede m92fs Nybegynder
21. januar 2007 - 19:58 #6
Mit C- og mit D-drev er stadig nede ved proceslinjen, efter at jeg har deaktiveret DVD-drevet i Enhedshåndtering og derefter genstartet.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 16:48 #7
Har du prøvet at gå ind på drvene i denne computer, og højreklikke/funktioner/
undersøg nu? så så lade windows undersøge drevene.
Avatar billede m92fs Nybegynder
22. januar 2007 - 17:18 #8
Jeg har lige prøvet det på begge drev. Den siger ikke noget til det.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 18:10 #9
Det er noget af det mærkeligste jeg har hørt i mine mere end 5 år på E.
Og jeg forstår det ikke. Især er det mærkeligt, at problemet fortsætter,
efter du har formateret, og lagt en ny windows ind.
Jeg vil foreslå dig, at selv lægge et svar her og lukker, og så åbner et nyt
spørgsmål. Feks. "Min computer ser mit c-drev som eksternt" Så er der måske
nogle af de meget dygtige herinde, som ser det.
Avatar billede Henry Novice
22. januar 2007 - 20:31 #10
Avatar billede Henry Novice
22. januar 2007 - 20:33 #11
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2007 - 20:38 #12
Ja ok, den kendte jeg ikke. Men så vidt jeg kan se, er det ikke det samme
problem? Har du Sata disk? Hvis du har, kan det åbenbart forklare ikonet.
Men det forklarer ikke hvorfor en disk, som er sat til, slår til og fra.
Men det er næppe dit C drev som slår til og fra. Så gik windows vel ned?
Avatar billede m92fs Nybegynder
23. januar 2007 - 10:47 #13
Tja. Jeg havde en IDE HD i før, men den blev siden hen skiftet ud pga. fejl i HD, så jeg mener at jeg har en S-ATA HD i. Den siger de der lyde man også hører når man tilslutter/fjerner f.eks. en USB-nøgle. Mit Windows går sådan set ikke ned når den siger det.
Avatar billede m92fs Nybegynder
23. januar 2007 - 10:49 #14
Men problemet er også at lige efter jeg havde fået skiftet min IDE HD ud, så var ikonet ikke nede i proceslinjen. Den kom først efter jeg havde kontaktet NEC og havde gjort det de sagde jeg skulle prøve.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2007 - 11:00 #15
Ja du har en Sata disk: http://www.seagate.com/support/disc/iguides/sata/100402372a.pdf
Det forklarer så afinstallation ikonet, ok!
Men tilslutnings signalet er stadig en gåde. Dit D drev er et CD/DVD drev,
eller hvad? Hvis det er det, så kan det jo være drevet der er noget galt
med?
Avatar billede m92fs Nybegynder
23. januar 2007 - 11:27 #16
Nej, når jeg dobbeltklikker på Sikker fjernelse af hardware-ikonet, så står der at det er C- og D-drevet der kan fjernes. (Jeg har af nysgerrighedens skyld prøvet at trykke 'Stop' ved drevene, men så siger den at de ikke kan stoppes da de er i brug eller sådan noget). Mit DVD-drev er ikke ved sikker fjernelse af hardware. Lige siden jeg prøvede at gøre det NEC bad mig om angående mit DVD-drev der ikke virkede, så kom mine diskdrev (C + D) nede ved proceslinjen under ikonet Sikker fjernelse af hardware. Efter jeg havde fået skiftet min IDE ud med en S-ATA (tror jeg det er), så var der ingen problemer med at der var et ikon (sikker fjernelse af hardware) nede i proceslinjen: Det er først efter jeg havde gjort det NEC havde bedt mig om at prøve, at mine diskdrev kom derned og ligge.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2007 - 11:48 #17
Jeg blev ikke klar over, om dit D drev er CD/DVD. Men prøv, at slette
CD/dvd drevet i enhedshåndtering og genstart, så finder windows det igen.
Avatar billede m92fs Nybegynder
23. januar 2007 - 17:43 #18
Mit C-drev er drevet, hvor Windows er installeret. Mit D-drev er bare mit sekundære drev, som jeg bruger til at opbevare alle mulige ting. Mit DVD-drev hedder E. Jeg har prøvet at fjerne DVD-drevet under Enhedshåndtering og genstartet (dengang jeg kontaktede NEC). Det var netop lige herefter jeg havde prøvet dette, at mit C- og D-drev kom ned i proceslinjen.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2007 - 18:58 #19
Med mindre du har en masse genveje til dit D drev, kan du prøve følgende.
I diskhåndtering sletter du drevbogstavet på dit D drev. Derefter giver
du dit E drev, bogstavet D, således, at din CD/DVD får bogstavet D.
Dit tidligere D drev tildeler du så bogstav E. Det er en mere normal opsætning i windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2007 - 19:00 #20
Ps. det jeg mener med genveje, er bare at du så skal til, at lave ny genveje,
men det kan man selvfølgelig også.