Avatar billede peter_panik Nybegynder
18. januar 2007 - 13:44 Der er 4 kommentarer

Hvordan trækker jeg nemmest data fra ODBC til MS SQL?

Jeg skal bruge et script, eller noget andet(T-sql, sql snap-in) som kan konfigureres til at trække data fra en 3die parts ODBC connection, og inserte det i MS SQL server 2005.

Scriptet skal helst kunne bygges ind i MS SQL serveren som f.eks. en auto stored procedure, og være så meget zero-maintnance som muligt.
Det skal fodre MS SQL basen f.eks. dagligt med nyt data fra ODBC forbindelsen, så disse to er spejlet/ajourført.

Scriptet skal kunne konfigurers, så jeg kan rette query stringen, databasen, table, og alt muligt andet.

Det er vigtigt at anmærke at der er her tale om en 3die parts ODBC driver fra et produkt jeg ikke er meget for at oplyse, og ikke en std. MySQL, Access ODBC eller andre. Ved reelt ikke hvor meget dette betyder?

Her er et eksempel på ODBC connection strengen til denne 3die parts driver:
DSN=XXXX ODBC Driver DSN;DATABASE=xxxxx;SERVER=xxxxx.com;PORT=80;AccountId=xxxxx;UID=xxxx;PASSWORD=xxxxx;ProfileGuid=xxxx.wlp;SSL=0;
Host maskinen er en XP pro DK.
Host serveren er en MS SQL 2005.
Jeg har admin rettigheder.
ODBC Datakilden ligger som en System DSN, men kan rettes efter behov.

Scriptet kan f.eks. være activeX som sagt?

PS: Jeg skal nok selv oprette MS SQL databaserne, og sætte rettigheder.

Hjælp! :)
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
22. januar 2007 - 13:45 #1
Er det ikke blot en DTS pakke du er ude efter?
Avatar billede peterplys666 Nybegynder
22. januar 2007 - 20:24 #2
Hej Kim,

Tak for dit svar! Jeg havde lidt opgivet, eller begyndt at tro jeg spurgte forkert eller det forkerte sted.

... Og nu spørger jeg måske dumt, men hvad er en DTS pakke?

- Peter
Avatar billede kim_falkner Nybegynder
23. januar 2007 - 11:52 #3
Hej,

En DTS pakke laver du i din enterprise manager. Det er et rigtigt godt værktøj til ETL processer (http://en.wikipedia.org/wiki/Extract,_transform,_load). Det kan være script eller SQL baseret og fungerer under ODBC. Der kan laves e-mail notifikation ved succes/failure. Du finder det undet Data Transformation Service i Enterprise manager.
Avatar billede peterplys666 Nybegynder
11. februar 2007 - 12:20 #4
Hej Kim,

Mange tak for hjælpen. Jeg kunne bruge din løsning, og er igang med at finpudse det sidste.

Hvordan sender jeg point din vej? Jeg er nemlig ny her.

-Peterplys