Avatar billede krestian Nybegynder
18. januar 2007 - 11:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Backup/restore af 2003 server

Hej alle,

Jeg har en windows 2003 server som jeg gerne vil lave en backup af.

Det skal være sådan, at jeg kan brænde backup´en ned på DVD og hvis uheldet er ude, så skal jeg kunne boote fra DVD og på den måde restore min 2003 server.

Kan det lade sig gør og hvilken software skal jeg bruge til dette?

Det skal selvfølgelig helst være en ”billig” løsning!

Hilsen
Krestian
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
18. januar 2007 - 11:36 #1
Altså 2003 har da en indbygget backup feature.. så den kan du da roligt bruge :)
Ang med at boote på den, det ved jeg ikke 100% men der kan du evt søge på google efter det, altså hvordan man restore din backupfil..
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
18. januar 2007 - 11:50 #2
Du kan med en Live-cd f.eks. INSERT lave et komplet image af din nuværende installation incl. startsector og filsystem - du kan gemme dette image på en DVD under forudsætning at det ikke fylder mere end 4,7 Gb. du kan ved nedbrud restore din disk til det stade den var på da du lavede backup. Med den her beskevne metode kan du ikke boote fra din DVD det hele skal laves via Live-cd
Avatar billede oldenborg Nybegynder
19. januar 2007 - 12:23 #3
Brug evt en virtual appliance fra VMWARE - > http://www.vmware.com/vmtn/appliances/directory/321

Denne fungerer som Ghost server og er gratis.
Avatar billede krestian Nybegynder
31. januar 2007 - 11:50 #4
Hej alle,

Der er ikke umiddelbart nogen af jeres løsninger som jeg kan bruge.

Jeg lukker spg.!

Tak for input.