Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 10:31 Der er 13 kommentarer

batch CHMOD af folders og subfolders ?

Jeg står for at skulle ændre chmod på en ca 6000 folders og subfolders.

via ftp er det jo nemt med folders - men hvordan ændre jeg subfolders chmod ?

de skal alle ændres fra 775 til 777 for at mit cms virker.

nogen der har en komando jeg kan bruge fra ftpen eller - måske direkte fra en shell ?

kan sige at de folders og subfolders der skal ændres har stien :

domaine.com/members/ * og her skal alle folders / subfolders ændres til 777

ville blive MEGA glad for noget hjælp
Avatar billede signout Nybegynder
18. januar 2007 - 10:54 #1
Fra en shell er det simpelt:
chmod -R 777 domaine.com/members/*
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 10:58 #2
fik lige denne besked :

chmod -R 777 domaine.com/members/*

chmod: cannot access `777': No such file or directory
Avatar billede signout Nybegynder
18. januar 2007 - 11:38 #3
Så må du kigge på man siden på det system du sidder ved.
Det fungerer på den FreeBSD maskine jeg lige har testet det på.
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 11:40 #4
ok - troede at alle komandoer var det samme - hmm og min tech guy sidder i canada .. skid og møg

hvad med en ftp command ? måske kunne det være løsningen ?
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 12:34 #5
jeg tænker - findes der en ftp command, som man kan skrive som chmod'er alle folder og sub foldes i det biblotek man står i ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2007 - 12:37 #6
Den chmod du har brugt skal virke alle steder. Hvordan bruger du den?

Selv ftp-protokollen har ingen mulighed for at lave rekursivt i undermapper. Det kan tænkes at der findes ftp-klienter, som kan gøre det (ved at fyre en masse enkelt-ftp-kommandoer af sted).

Men når du har adgang til en shell, så er det selvfølgelig den du skal bruge.
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 12:39 #7
jeg brugte den som den blev skrevet til mig:

chmod -R 777 mitdomæne.com/members/*

hvorefter jeg fik denne : chmod: cannot access `777': No such file or directory
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2007 - 12:41 #8
Hvordan bruger du den?  Jeg spurgte ikke om hvilken du brugte ;)
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 12:43 #9
ahh :) jeg gik ind via shell - loggede ind og skrev den - prøvede så at gå ind på domænet og skrev den - no luck
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2007 - 12:45 #10
Kan du vise et dump af hvad der sker?
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 12:47 #11
jamen den viser ikke andet end den besked .

jeg tænker om min administrator har ændret nogle settings der gør at jeg skal logge ind som root måske

for det er lidt underligt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. januar 2007 - 12:48 #12
Kan du vise et dump af hvad der sker?
Avatar billede nadia_tv Nybegynder
18. januar 2007 - 12:50 #13
jeg siger tak for hjælpen - jeg har lige set min adminitrator logge på icq - prøver ham lige da han har fysisk adgang til serveren ( skulle det være )

jeg vender tilbage hvis han ikke gider hjælpe mig