Avatar billede ztrejfer Nybegynder
17. januar 2007 - 22:21 Der er 6 kommentarer

CSS: Hvordan får jeg "height" korrekt i IE?

Hej,

Jeg har lavet dette website:
www.chi.dk

Det fungerer fint i Firefox og Macs Safari - men IE vil gerne ændre højden via CSS stylesheet'et.

Er der nogen, der kan komme med et godt råd til, hvordan jeg får IE til at vise den korrekte højde, vil jeg være glad.

På forhånd tak.

Mvh.
Bjørn
Avatar billede olebole Juniormester
18. januar 2007 - 15:11 #1
<ole>

'højde' ... på hvad? Prøv at beskrive dit problem lidt mere præcist  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede nillinx Nybegynder
18. januar 2007 - 17:41 #2
Der sker intet med højden i IE7 ved mig.
Avatar billede ztrejfer Nybegynder
26. januar 2007 - 00:39 #3
Højden på de fleste af siderne vises ikek korrekt i IE. Selvom der vises korrekt i Firefox, Safari, Opera osv.
Det er det, der er mit problem

;-) Bjørn
Avatar billede roenving Novice
26. januar 2007 - 04:30 #4
Hvilke sider ?-)
Avatar billede ztrejfer Nybegynder
26. januar 2007 - 09:24 #5
Fx denne:
http://www.chi.dk/tai_chi_classics.htm

Problemet er i virkeligheden, at jeg ikek kan få det omhyllende div-tag til at gøre det det skal - netop omhylle. Det bliver på 0px, hvis jeg ikek giver det en specifik højde. Imidlertid renderer forskellige udgaver af IE en forskellige højde - og det duer jo ikke.

Jeg er derfor ude efter et råd om, hvordan jeg får det omhyllende div-tag til at fungere: Div-tagget ser således ud:

/*Ramme-div */
#A {
    position : relative;
    background-color: #FFFFFF;
    width: 900px;
    height : 100%;
    margin : auto;
    top : 15px;
    padding : 0 10px 0 10px;
    z-index : 1
}

På hver enkelt side har jeg så været inde og tilfføje en specific højde i em, fordi tagget ikke retter sig efter ordren på de 100% - hvorfor ved jeg ikke!
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2007 - 13:47 #6
Browseren skal ifølge CSS udregne de 100% på baggrund af det omkransende elements højde - hvorfor denne eksplicit skal være sat. Det gælder hele rækken af omkransende elementer ud til dokument-elementet (det, der implementeres med html-tagget)