Avatar billede Lasse Novice
17. januar 2007 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Implementerer en type et interface?

Jeg har en instans af System.Type. Jeg vil gerne vide om typen implementerer et interface. Det skal fungere paa samme maade som funktionen: System.Type.IsSubClassOf(System.Type).

Jeg har leget med:

Type GetInterface(string typeName)

men jeg bryder mig ikke saa meget om at passere en string. Det er federe at passere den aktuelle type der skal testes for.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
17. januar 2007 - 18:21 #1
Du kan bruge denne metode:

if( mitObject is IMitInterface )
{
    //do it . . .
}

Det mener jeg også virker på klasser, så man kommer udenom Type.IsSubClassOf
Avatar billede Lasse Novice
17. januar 2007 - 22:03 #2
Nej, det kan jeg ikke eftersom jeg ikke har en instans af et object men kun System.Type.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2007 - 06:15 #3
Tja men så kan du jo kalde GetInterfaces som giver dig en array (Type[]) med de interfaces din type implementerer og så lave et loop som checker med is ala.

Type[] rgInterfaces = yourType.GetInterfaces();
for(int i = 0; i < rgInterfaces.Count; i++) {
  if(rgInterfaces is yourTestType) return true; // Den implementere yourTestType
}
return false;

Ovenstående er bare ikke at foretrække hvis du kan bruge GetInterface(string typeName).
Avatar billede Lasse Novice
18. januar 2007 - 16:35 #4
Ja, det virker ikke som om der er en simpel funktion til dette. Hvis i begge svarer, bliver pointene delt.
Avatar billede Lasse Novice
24. januar 2007 - 21:39 #5
naa, ingen svar... tager selv pointene for at faa dette spg lukket.