Avatar billede zearn Nybegynder
17. januar 2007 - 17:33 Der er 7 kommentarer

Parse Error: Unexpected T_STRING

I mit news system har jeg en edit.php fil til at ændre indholdet at nyheder. Men den kommer med denne fejl:Parse error: parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in D:\Programmer\xampp\htdocs\teamzd\edit.php on line 80. Dette er stykket der har noget med det at gøre: } else {
//Since we're not displaying a single result,
//we're going to display a list of results.

//The MySQl query. Selects all from the table news.
$query = "SELECT * FROM news ORDER BY ID DESC";
//Execute the query.
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
//extract() takes an associative array and treats the keys as variable names and values as variable values.

extract($row);
echo "<table><tr><td><strong><a href="edit.php?action=edit&id=$ID">$title</a></strong></td></tr>
<tr><td><small>Written by $author on $date</small></td></tr>
<tr><td><strong><a href="delete.php?id=$ID">DELETE</a></strong></td></tr></table>";
?>
Avatar billede zynzz Praktikant
17. januar 2007 - 17:41 #1
du mangler } til sidst...
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
17. januar 2007 - 17:55 #2
Det er fordi at din HTML linie bruger " og dermed slutter echo. (og så tror den at den skal starte på en ny kode linie og skal slutte på ;"

echo "<table><tr><td><strong><a href="edit.php?action=edit&id=$ID">$title</a></strong></td></tr>
<tr><td><small>Written by $author on $date</small></td></tr>
<tr><td><strong><a href="delete.php?id=$ID">DELETE</a></strong></td></tr></table>";

du skal bruge ' når du allerede har startet en linie med ".

echo "<table><tr><td><strong><a href='edit.php?action=edit&id=$ID'>$title</a></strong></td></tr>
<tr><td><small>Written by $author on $date</small></td></tr>
<tr><td><strong><a href='delete.php?id=$ID'>DELETE</a></strong></td></tr></table>";

Og for at gøre det lidt nemmere for PHP parseren selvom det nok ikke har nogen effekt:

echo "<table><tr><td><strong><a href='edit.php?action=edit&id=" . $ID . "'>$title</a></strong></td></tr>
<tr><td><small>Written by " . $author . " on " . $date . "</small></td></tr>
<tr><td><strong><a href='delete.php?id=" . $ID . "'>DELETE</a></strong></td></tr></table>";
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
17. januar 2007 - 17:56 #3
Overså en:

...<a href='edit.php?action=edit&id=" . $ID . "'>" . $title . "</a></stron...
Avatar billede zynzz Praktikant
17. januar 2007 - 17:57 #4
echo '<table><tr><td><strong><a href="edit.php?action=edit&id='.$ID.'">$title</a></strong></td></tr>
<tr><td><small>Written by '.$author.' on '.$date.'</small></td></tr>
<tr><td><strong><a href="delete.php?id='.$ID.'">DELETE</a></strong></td></tr></table>';
Avatar billede xenoxsis Nybegynder
17. januar 2007 - 17:58 #5
Ja det er underordnet om du starter med ' og skriver " inde i HTML koden eller omvendt.
Avatar billede zynzz Praktikant
17. januar 2007 - 18:01 #6
yep
Avatar billede zynzz Praktikant
23. januar 2007 - 13:51 #7
zearn virker det ?