Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 14:13 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Opdatere mysql linje.

<?php
session_start();
if(isset($_SESSION["brugernavn"])) {
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =     mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));

        mysql_query("UPDATE `login2` SET `lasthit` = '$now' WHERE `brugernavn` = '".$_SESSION['brugernavn']."'") or die(mysql_error());
}
?>

Hvorfor opdatere den ikke? Den kommer heller ikke med nogle fejlmeddelse.. :|
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 14:16 #1
<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =    mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));

        mysql_query("UPDATE login2 SET lasthit = '".$now."' WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'") or die(mysql_error());
}
?>

prøv den.

Hvor har du forresten defineret dine variabler $db, $host osv?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 14:40 #2
Virker heller ikke...

Den er i samme fil.

<?php
$host      = "host";
$user      = "user";
$pass      = "kode";
$db        = "database";
?>
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:14 #3
<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =    mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));

        mysql_query("UPDATE login2 SET lasthit = '".$now."' WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'") or die(mysql_error());
}
else
{
echo "Noget galt med SESSION";
}
?>

?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:18 #4
Den skriver ikke engang "Noget galt med SESSION".
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:23 #5
Kan du poste hele filen?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:23 #6
Hvor har du den hostet egentlig? B-One, privat server?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:25 #7
cliche.dk!

<?php
$host      = "host";
$user      = "user";
$pass      = "kode";
$db        = "database";
?>
<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =    mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));

        mysql_query("UPDATE login2 SET lasthit = '".$now."' WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'") or die(mysql_error());
}
else
{
echo "Noget galt med SESSION";
}
?>
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:28 #8
Følger der noget kontrolpanel med der? Det gør der nemlig på B-One, og der kan man slå PHP errors til, så man kan få printet hvis der er fejl i koden, ellers vil den nemlig bare komme med en blank side
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:29 #9
<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    echo "SESSION ER sat, der er noget andet galt";
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =    mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));

        mysql_query("UPDATE login2 SET lasthit = '".$now."' WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'") or die(mysql_error());
}
else
{
echo "Noget galt med SESSION";
}
?>

tilføjede lige en ekstra debug
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:31 #10
Nu skriver den: SESSION ER sat, der er noget andet galt

Der er errors på..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:37 #11
hmmm..

Hvordan ser din DB ud?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:43 #12
CREATE TABLE `login2` (
  `id` int(255) NOT NULL auto_increment,
  `brugernavn` varchar(255) NOT NULL default '',
  `password` varchar(255) NOT NULL default '',
  `mail` varchar(255) NOT NULL default '',
  `oprettet` varchar(255) NOT NULL default '',
  `online` varchar(255) NOT NULL default 'N/A: Ikke set online endnu!',
  `lasthit` int(25) NOT NULL default '0',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM PACK_KEYS=0 AUTO_INCREMENT=3 ;
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:45 #13
<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    echo "SESSION ER sat, der er noget andet galt";
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =    mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));

        mysql_query("UPDATE login2 SET lasthit = ".$now." WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'") or die(mysql_error());
}
else
{
echo "Noget galt med SESSION";
}
?>

hvad nu?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:56 #14
Den skriver bare SESSION ER sat, der er noget andet galt  SESSION ER sat, der er noget andet galt
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 15:57 #15
Men, har den opdateret i DB?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 15:59 #16
Nej
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 16:04 #17
<?php
session_start();
if(isset($_SESSION['brugernavn']))
{
    $conn = mysql_connect($host, $user, $pass) or die (mysql_error());
    mysql_select_db($db, $conn) or die (mysql_error());

        $dato = date("d-m-Y H:i", time());
        $now =    mktime(date("H"), date("i"), date("s"), date("m") , date("d"), date("Y"));
$query = "UPDATE login2 SET lasthit = ".$now." WHERE brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."'";
echo $query;
        mysql_query($query) or die(mysql_error());
}
?>

hvordan ser din query ud når du printer den?
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 16:11 #18
UPDATE login2 SET lasthit = 1169046498 WHERE brugernavn = 'Denner'  UPDATE login2 SET lasthit = 1169046498 WHERE brugernavn = 'Denner'
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 16:18 #19
Hvorfor bliver den kørt 2 gange?

Bortset fra det, kan jeg ikke forstå det ikke virker, har selv lige oprettet samme tabel på min server, samt brugt samme script, og der virker det fint.

Du har en post i din tabel hvor der er en der har brugernavn Denner ikke?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 16:24 #20
hov. husk lige at smide:
mysql_close($conn);

på den sidste linie, så der bliver lukket for DB adgang igen
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 16:34 #21
Jo det har jeg..
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 16:37 #22
Den bliver stadig kørt 2x selvom jeg skriver mysql_close.. :|
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 16:39 #23
Den kommer ind i mysql nu..
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 16:42 #24
godt så. men hvorfor den lige kører den 2 gange, det er da ret underligt.
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 16:49 #25
Nu virker det.. Jeg ved ikke hvordan det skete, men læg et svar TAK! :D
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 16:51 #26
Jamen, ehh, det var skam så lidt :)

Vi fandt da et par fejl ihvertfald om ikke andet.

Når du lægger en INT i DB skal det være uden ' '
Og huske at lukke for forbindelsen igen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 16:54 #27
Jeg bruger dog normalt mysql_pconnect istedet, derfor jeg slet ikke kiggede efter en close.

http://dk2.php.net/mysql_pconnect
Avatar billede denner1989 Nybegynder
17. januar 2007 - 17:04 #28
Hehe ok jeg prøver at læse lidt på det :)