Avatar billede rapp Nybegynder
17. januar 2007 - 14:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

form action - script åbner nyt vindue

Er det muligt i samme "form action" at åbne et nyt "clean" vindue i en bestemt størrelse ...
<form action="preview.asp?mode=images/Enkeltsidet.jpg" method="post">
<input class="bestil_button" type="submit" name="Order" value="Bestil"></form>
Avatar billede zynzz Praktikant
17. januar 2007 - 14:11 #1
Kan du ikke forklare det ?
Avatar billede rapp Nybegynder
17. januar 2007 - 14:25 #2
Ved klik på knappen "Bestil" udføres "form action" ... altså "preview.asp" hentes og værdien indsættes (images/Enkeltsidet.jpg) ...
men jeg har brug for at "preview.asp" vises i nyt vindue 500 px x 385 px. uden status, menu m.m
Avatar billede crazysnap Seniormester
17. januar 2007 - 15:40 #3
Hej rapp,

Er det ikke bare sådan et her lille script du ønsker?

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <title>Open vindue demo</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
        <script type="text/JavaScript">

        function openWindow(url, width, height)
        {
          window.open(url, "NewWindow","width=" + width + ",height=" + height + ",toolbar=no, location=no,directories=no,status=no,menubar=no,scrollbars=yes,copyhistory=no,resizable=yes");
        }

        </script>
    </head>
    <body>
        <form action="java script:openWindow('preview.asp?mode=images/Enkeltsidet.jpg', 500, 385);" name="testform" method="post">
            <input class="bestil_button" type="submit" name="Order" value="Bestil" />
        </form>
    </body>
</html>

Eller skal man også kunne tilføje en specifik mode når der klikkes på bestil knappen?

Mvh.

- Snap :)
Avatar billede rapp Nybegynder
17. januar 2007 - 15:46 #4
SÅDAN "snap" !!!
Men hvorn' med point til dig ..?
Avatar billede crazysnap Seniormester
17. januar 2007 - 15:49 #5
Nå, men det er jo smukt! :) Sig endelig til hvis andet mangler!

også har du lige mit svar her...

Mvh.

- Snap
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 15:14 #6
-- og man bør egentlig sætte den slags ind onsubmit, for der er ingen grunde til at forhindre brugere, der ikke accepterer javascript, i at benytte sagen:

<form action="preview.asp?mode=images/Enkeltsidet.jpg" method="post" target="_blank" onsubmit="window.open(this.action,'"newWin','width=500,height=385,status=0');return false;">
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 15:15 #7
-- hov, der røg lige en " for meget med:

<form action="preview.asp?mode=images/Enkeltsidet.jpg" method="post" target="_blank" onsubmit="window.open(this.action,'newWin','width=500,height=385,status=0');return false;">
Avatar billede rapp Nybegynder
22. januar 2007 - 12:27 #8
Er det muligt at lave flere "actions" i samme klik ... her tænkes flere "?mode="
Avatar billede roenving Novice
22. januar 2007 - 17:35 #9
Det kommer an på, hvad du gør serverside med skidtet !-)
Avatar billede rapp Nybegynder
23. januar 2007 - 10:21 #10
"preview.asp?mode=images/Enkeltsidet.jpg" indsætter én ting ... men kan der indsættes i flere ting i samme "klik" ...
Det er vel ikke bae at skrive:
"preview.asp?mode1=images/Enkeltsidet.jpg","preview.asp?mode2=images/Enkeltsidet.jpg" ... o.s.v

Måske du også har en løsning til dette: http://www.eksperten.dk/spm/756315
Avatar billede crazysnap Seniormester
23. januar 2007 - 10:27 #11
Hej rapp,

Du kan sagtens tilføje flere parametrer til din url-streng:

preview.asp?mode1=images/Enkeltsidet.jpg&mode2=images/Enkeltsidet.jpg&mode3=image/bil.jpg"

Der skal baren en "&" imellem dem. :)

Mvh.

- Snap