Avatar billede ozrob Nybegynder
17. januar 2007 - 10:28 Der er 1 løsning

Printer på trådløst netværk

Jeg skal tilslutte en printer på et trådløst hjemmenetværk, men er lidt i tvivl hvad den optimale løsning er. Printeren har indbygget netværkskort men kommer ikke til at stå i nærheden af den trådløse router/switch eller nogen af computerne på netværket.
Hvad er den bedste løsning, hvis jeg ønsker printeren koblet på det trådløse netværk, så alle computerne kan bruge den? -Kan man evt. koble et accespoint på printeren eller skal man ha en printserver?
Avatar billede briis Nybegynder
23. januar 2007 - 22:24 #1
Hvis du slet ikke kan komme i nærheden af en Ethernet Port er du nød til at anskaffe dig en trådløs printserver. Typisk kan du få modeller der har en USB Port hvor du kan tilslutte din printer og så indeholder den en trådløs sender du kan koble på dir trådløse netværk. En hurtig søgning på +printserver +wireless kan hjælpe dig med at finde forskellige udbud.

Bjarne