Avatar billede caf Nybegynder
17. januar 2007 - 09:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man lave denne om?

Jeg havde lavet en php sender som virkede perfekt, da jeg tjekkede den på mit eget web-hotel, men da den skal ligge på serveren ude på arbejdet virkede det ikke. Jeg fik oplyst at det var fordi vores server ikke understøtter php.

Så mit spørgsmål er; kan man lave nedenstående form om til at bruge JavaScript i stedet og hvordan,

Form mail:

<!-- form felter -->
    <form action="Hotlinesender.php" method="post" name="form" OnSubmit="tjek(); return false;">

    <table border="0" style="font-family: arial; text-align:left ">
        <tr>
            <td width="130">Dit navn:</td>
            <td> <input type="text" name="navn" size="30"></td>
        </tr>
    <tr>
            <td width="130">Adresse:</td>
            <td> <input type="text" name="adresse" size="30"></td>
        </tr>
    <tr>
            <td width="130">By:</td>
            <td> <input type="text" name="by" size="30"></td>
        </tr>
    <tr>
            <td width="130">Land:</td>
            <td> <input type="text" name="land" size="30"></td>
        </tr>
    <tr>
            <td width="130">Telefon:</td>
            <td> <input type="text" name="telefon" size="30"></td>
        </tr>
        <tr>
            <td> Din email: </td>
            <td> <input type="text" name="email" size="30" > </td>
        </tr>
        <tr>
            <td> <br> Problemstilling: </td>
        </tr>
    </table>
    <textarea cols="40" rows="8" name="besked"></textarea> <br><br>
    <input type="submit" name="submit" value="Send mail"> <input type="reset" name="submit-button" value="Reset" >

    </form>

_______________________________________________________________

Hotlinesender.php script: (det jeg så ikke kan bruge)

<?
if (isset($_POST['submit'])) {
mail("xxxx@xxx.com","Besked fra xxxx","
Navn: {$_POST['navn']}
Adresse: {$_POST['adresse']}
By: {$_POST['by']}
Land: {$_POST['land']}
Telefon: {$_POST['telefon']}
Email: {$_POST['email']}
Problemstilling: {$_POST['problemstilling']}
{$_POST['besked']}","from:xxxx");
echo "<script>java script:history.go(-2)</script>";
exit;
}
?>

Mvh
Caf
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 09:30 #1
Det kan du ikke lave med javascript. Well, du kan lave så at brugerens email klient starter op, og du har valgt hvad der skal stå, men heller ikke mere
Avatar billede caf Nybegynder
17. januar 2007 - 09:44 #2
Er der så ikke en anden "smart" måden at lave det på, sådan at brugeren stadig her muligheden for at udfylde felterne?

Caf
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 09:57 #3
Ikke hvis serveren hverken understøtter ASP eller PHP er jeg bange for.
Avatar billede caf Nybegynder
17. januar 2007 - 10:10 #4
Kan man skifet denne:
<form action="Hotlinesender.php" method="post" name="form" OnSubmit="tjek(); return false;">

ud med denne:
<form action="mailto:xxx@xxx.dk" method="post" name="form" OnSubmit="tjek(); return false;">
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 10:22 #5
Jo det kan man som sådan godt, men det kræver at brugeren har en email klient sat op, da den vil blive sendt derfra, og der vil så blive vedhæftet en fil POSTDATA.ATT, som man så skal vælge at åbne med notepad for at læse hvad den indeholder.

Så jo, det kan man godt, men det er jo langt fra optimalt
Avatar billede caf Nybegynder
17. januar 2007 - 10:26 #6
Ja det er noget skidt, da vi jo ikke ved om brugerne har en email klient.

Har fundet ud af at serveren understytter asp.
Kan man så lave noget der og er jeg nød til at flytte spørgsmålet over i asp??

Mvh Caf
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 10:27 #7
Så skal du nok flytte det over i ASP ja, og høre om der er en der kan lave

<?
if (isset($_POST['submit'])) {
mail("xxxx@xxx.com","Besked fra xxxx","
Navn: {$_POST['navn']}
Adresse: {$_POST['adresse']}
By: {$_POST['by']}
Land: {$_POST['land']}
Telefon: {$_POST['telefon']}
Email: {$_POST['email']}
Problemstilling: {$_POST['problemstilling']}
{$_POST['besked']}","from:xxxx");
echo "<script>java script:history.go(-2)</script>";
exit;
}
?>

om til ASP

:)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 10:28 #8
Men det ser ud til at være rimeligt simpelt. Prøv at læse her:
http://www.w3schools.com/asp/asp_send_email.asp
Avatar billede caf Nybegynder
17. januar 2007 - 10:30 #9
Ok tuside tak for hjælpen.
Lige et sidste spørgsmål... så skal jeg lave alle xxx.html filerne om til xxx.asp ikke?

Læg et svar så får du point.

Caf
Avatar billede mcgoat Nybegynder
17. januar 2007 - 10:33 #10
du skal ændre Hotlinesender.php til .asp ihvertfald når du får lavet scriptet om til asp istedet for php. Og også hvis du har andre scripts du skal bruge i andre filer.

:)
Avatar billede caf Nybegynder
17. januar 2007 - 10:34 #11
Takker :-)