Avatar billede nae Nybegynder
16. januar 2007 - 16:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Oprette tabeller dynamisk

Hej
Jeg vil gerne oprette nogle tabeller fra c# delen og ikke frontend i aspx. Er der nogle af jer der har en god tutorial til det eller et lille eksempel på hvordan jeg får vist en tabel skrevet i c#?
på forhånd tak :)
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 16:22 #1
opret en forbindelse og prøv det her..

  SqlCommand command = new SqlCommand("CREATE TABLE ( id [uniqueidentifier] NOT NULL, titel [varchar](10)  NOT NULL )", DinForbindelse);
        command.Connection.Open();
        command.ExecuteNonQuery();
Avatar billede nae Nybegynder
16. januar 2007 - 16:32 #2
Det er ikke i en database det skal oprettes men en simpel html tabel :) ?
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 16:41 #3
Response.Write("<html><tr><td></td></tr></html>");

eller

Response.WriteLine("<html><tr><td></td></tr></html>");

sådan kan man udskrive en tabel dynamisk
Avatar billede nae Nybegynder
16. januar 2007 - 16:48 #4
Jeg har f.eks. prøvet at skrive:
public partial class Default2 : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("<html><tr><td>hello World</td></tr></html>");
    }
men der kommer ikke noget?
Avatar billede nae Nybegynder
16. januar 2007 - 17:01 #5
Det virker tak :) hvis du lægger et svar får du dine point.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2007 - 17:05 #6
Der er altså klasser til at lave markup tabeller frontend - så det er en forkert løsning !
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2007 - 17:10 #7
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Table tb = new Table();
        TableRow tr = new TableRow();
        TableCell tc = new TableCell();

        tc.Text = "AutoGenereret";

        tr.Cells.Add(tc);
        tb.Rows.Add(tr);

        minGenereredeTabel.Controls.Add(tb);
    }

minGenereredeTabel er så en placeholder i markuppen...

ala : <asp:PlaceHolder runat="server" ID="minGenereredeTabel"></asp:PlaceHolder>

Det er en mere dynamisk, og skalerbar løsning.

Bare giv kalp points :)

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2007 - 17:22 #8
Men generelt skal du holde dig fra at udskrive noget fra page_load til responsen..

Det vil fjerne din document dekleration, da det udskrives i toppen...ala

  protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        Response.Write("hej");
    }

Vil udskrive:
"
hej
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
"

Så fortolkes alle dine dokumenter forkert.
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 17:24 #9
du får et svar:)
Avatar billede nae Nybegynder
16. januar 2007 - 17:34 #10
Tusind tak, til jer begge hvis du, jokkejensen også lægger et svar så får i begge point.
Jeg valgte at bruge Jokkes løsning, da det var det jeg ledte efter. Igen tusind tak!
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2007 - 17:34 #11
Men kalp, du har vist for mange vidensområder på din profil. Ellers bør du definere viden.

/JJ
Avatar billede nae Nybegynder
16. januar 2007 - 17:38 #12
Læg et svar her jokke http://www.eksperten.dk/spm/756427 så får du dine point.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2007 - 17:39 #13
Nej tak, jeg har rigeligt :) - det er okay
Avatar billede kalp Novice
16. januar 2007 - 20:08 #14
jokkejensen >>

Det er områder jeg kan grundlæggende eller fornuftig nok viden til at kunne løse problemstillinger i.

Områder jeg ikke har er f.eks Linux, Netværk, C/C++ og mange flere.

men tak fordi du kiggede i min profil:) og lidt sjovt at det kan genere dig hvad andre skriver om sig selv (og du mener det passer eller ej)

Man løsninger der dukker op på E laver jeg måske ikke selv på mit arbejde, men disse "Her og nu" besvarelser uden de store tanker er altså sådan jeg arbejder på E.
Og besvarelserne er helt okay i langt de fleste tilfælde!

Det er sådan jeg er her... og sådan jeg vil være fremover indtil min, som der står som noget af det første i min profil bliver en dygtig udvikler engang..
som du så let hoppede hen over?

At jeg gider besvare din lille kommentar med så meget skyldes at du er den første som har ladet dig genere af hvad der stå på mit minisite;)