Avatar billede janegil Nybegynder
16. januar 2007 - 14:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Slå fra musikken i Firefox.

Hvordan hindrer jeg Firefox 2 i å starte musikk automatisk, for eksempel MP3-filen som er embedded med autostart i http://www.freewebs.com/guerrillaphotography/ ?

Løsningen er ikke å stoppe all lyd i PCen - scenariet er at iTunes ligger med rolig kormusikk i bakgrunnen, den kommer så plutselig i 'stereo' med en mere heavy MP3 fra Firefox.
Avatar billede double-g Juniormester
16. januar 2007 - 19:29 #1
Du kan fjerne understøttelsen af div. filtyper

- Funktioner
- Indstillinger
- Indhold
- Konfigurer hvordan Firefox håndterer forskellige filtyper
- Fjern (eller rediger til at gemme) lydfiltyperne
Avatar billede janegil Nybegynder
16. januar 2007 - 20:53 #2
Det virker litt voldsomt å fjerne all understøttelse av MP3, det er jo bare det at de starter automatisk som er problemet. (En parallell: selv om jeg ønsker å blokkere pop-ups, vil jeg ikke har fjernet understøttelsen av HTML.)
Avatar billede double-g Juniormester
04. februar 2007 - 10:52 #3
Okay på den måde. Men så er udvidelsen StopAutoPlay en mulighed

https://addons.mozilla.org/firefox/1765/
Avatar billede janegil Nybegynder
05. februar 2007 - 11:10 #4
Takk, det fungerer fint.

Og hvis jeg så allikevel vil høre den, ser det ut til at prosedyren er
Tools > Page Info > Media og ctrl-C på mp3-fila, som henter "01 - the ides of march.mp3" til clipboard.

Den skal så settes sammen med sideadressen til "http://www.freewebs.com/guerrillaphotography/01 - the ides of march.mp3"

(Det virker som en liten dumhet i Mozilla at den ikke kopierer en absolutt URL for mediet?)
Avatar billede double-g Juniormester
05. februar 2007 - 12:32 #5
Der burde faktisk være mulighed for at afspille direkte. Hvis du kun blokerer for automatisk afspilning, så skulle der komme et helt afspiller interface. Hvis du også blokerer for at loade filern, så skulle det kunne lade sig gøre at finde en lille grøn pil, som kan loade filen.

http://hemiolapei.free.fr/divers/sap/hidden.png

Men jg vil tro at du har en virkelig god chance for at så StopAutoPlay til at kopiere den absolutte sit, hvis du rapporterer det som en bug på hjemmesiden. Den er jo endnu kun kommet som version 0.42
Avatar billede janegil Nybegynder
05. februar 2007 - 13:18 #6
I den siden jeg ble plaget av, ligger spilleren slett ikke synlig.

Hvorfor skulle den det - den starter jo automatisk?

(En vanlig trykt bok er mere interaktiv enn en gjennomsnitlig webside.)

Men jo "Start background sound" kunne være et fint menypunkt.