Avatar billede krestian Nybegynder
16. januar 2007 - 10:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rækkefølge på property

Hej alle,

Jeg har tænkt over, om man skal overholde en bestemt rækkefølge på de property´s man difinerer i sit css.

Et eksempel:

.class{
background-color : #a9c2fc;
padding : 5px;
color : #000000;
border-top : 2px solid #627dba;
border-bottom : 2px solid #627dba;
}

Hvor skal de forskellige property´s placeres i forhold til hinanden?

Hilsen
Krestian
Avatar billede fixxxer Nybegynder
16. januar 2007 - 11:10 #1
Hvad forventer du at opnå ved at have en bestemt rækkefølge af dine properties?

Der er mig bekendt, ingen regel for i hvilken rækkefølge de enkelte properties skal stå i, men omvendt ville det jo være smart for overblikkets skyld at de stod ens for alle ens elementer, classes, etc.
Avatar billede mclemens Nybegynder
16. januar 2007 - 11:25 #2
Husk at kaste svaret fixxxer :o)
(enig med det som fixxxer skriver)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
16. januar 2007 - 12:28 #3
Det kan jeg da godt, men jeg er jo flabet nok til at svare på hans spørgsmål, med et spørgsmål.

Det var jo nok ikke lige det han var ude efter, men pyt.
Avatar billede roenving Novice
17. januar 2007 - 00:39 #4
Den eneste regel for rækkefølge er, at en senere skrevet property, der dækker det samme, vil overskrive en tidligere !-)

-- ellers er der, som fixxxer også beskriver, ingen grund til at bruge en rækkefølge frem for en anden ...

-- et kalssisk eksempel på en fejl i rækkefølge er ikke på properties, men på selectors:

a:active{color:green;}
a:hover{color:red;}

-- i denne sekvens vil :active aldrig blive brugt, da der samtidig er :hover, og der er en property af samme art, som derfor vil blive brugt !o]
Avatar billede krestian Nybegynder
17. januar 2007 - 08:56 #5
>> fixxxer: Jeg forventer ikke at opnå andet end at få svar på mit spørgsmål!

Tak for svarene...