Avatar billede grimstrup Nybegynder
15. januar 2007 - 19:35 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm med advarsel når jeg starter op

Jeg kørte en CHKDSK /F "scan på min computer, der skete dog det at den løb tør for strøm da stikket ikke sad ordentligt i, og da jeg fik den startet igen var den gået i stå og jeg måtte slukke.

Herefter starter computeren op og der kommer en blå skærm:

A problem has been detected, and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
osv

Den siger så jeg skal slå anti virus fra og køre en CHKDSK /F for at finde ud af hvad der er galt. Det var også fint nok, hvis jeg da bare kunne komme ind i windows, for hver gang jeg starter kommer den skærm:( _Jeg har også prøvet i fejlsikret, men det hjalp ikke, hvad gør jeg nu?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 19:37 #1
Sæt din XP-CD i drevet, tryk en tast for at starte på CD (kræver at CD er "First boot device")
Vælg <R> for at komme i konsollen, skriv så:
chkdsk /r /p og tryk <Enter>
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 19:38 #2
Så gør det fra din XP-skive
Avatar billede grimstrup Nybegynder
15. januar 2007 - 19:51 #3
det var et dejligt hurtigt svar:)

men når jeg skal skrive / laver den & istedet:(
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 19:53 #4
Prøv det numeriske tastatur.
Avatar billede grimstrup Nybegynder
15. januar 2007 - 20:01 #5
Nu fik jeg måske ikke udtrykt tydeligt nok at jeg ingenting kan selv:( det numeriske tastatur er sådan helt præcist?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 20:36 #6
Sorry, det er en bærbar.
Hold <Alt> tasten nede skriv 47 og slip <Alt> så burde / komme.
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 20:42 #7
Du har UK tastatur under boot - tryk på bindestreg -
Avatar billede grimstrup Nybegynder
15. januar 2007 - 20:44 #8
hehe ja det kan jeg godt se ikke var nemt at vide, men jeg takker mange gange for hjælpen:)
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 20:47 #9
Parasitfighter >> Har du et link, hvor man kan se hvilke taster der skal bruges i sådanne tilfælde.

Jeg overså det med strømmen, så jeg burde have regnet det med den bærbare ud. ;-)
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 20:53 #10
Næ! noget link har jeg ikke men jeg arbejder lige så meget med UK tastatur som med DK
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 20:54 #11
Men jeg aner ikke hvad der hjalp 15/01-2007 20:36:50 eller 15/01-2007 20:42:35
Avatar billede fromsej Praktikant
15. januar 2007 - 20:57 #12
Så er vi mindst to.*S*
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
15. januar 2007 - 21:07 #13
Vedr. tastaturtegn så er problemet da ikke større end at man vælger UK tastatur på proceslinien og herefter virtuelt tastatur så optræder de korrekte tegn på skærmen
Avatar billede grimstrup Nybegynder
16. januar 2007 - 08:35 #14
vil fromsej venligst lige lave et svar så jeg kan give points:)?

Man burde nu kunne dele lidt ud af de points istedet..
Avatar billede fromsej Praktikant
16. januar 2007 - 22:11 #15
Det kan du sagtens, hvis Parasitfighter lægger svar også, kan du bare dele dem. :-)
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
17. januar 2007 - 07:45 #16
Jeg deltager ikke i pointræset, snup dem selv eller giv dem til værdigt trængende
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2007 - 16:49 #17
Tak for point.*S*
Avatar billede grimstrup Nybegynder
18. januar 2007 - 18:06 #18
Ja tak for svar:) Du løste en kæmpe krise..