Avatar billede evs76 Nybegynder
15. januar 2007 - 15:32 Der er 2 kommentarer

Fejlen: Expected 'End'

Vi modtager fejlen Expected 'End' når nedenstående kode(en del af en større kode) bliver udført:

Har tjekket angående ikke afsluttede if-sætning og kunne ikke finde fejlen. Fejlen skulle være tilknyttet linien markeret med ***->***. Er der nogen der har et forslag til hvad problemet er?

<%

if session("efcount") = "ja" then
response.write("")
else
ConnA.execute "Update hits set hits = hits + 1 where id = 1"
session("efcount") = "ja"
end if

response.write(" <a href='default.asp' class='mtext'>Forsiden</a> ")

SQLstmt = "SELECT * FROM tekst where (parent = 0 AND mp = 1) AND menu = 1 ORDER BY prioritet desc"
Set RS = ConnA.Execute(SQLstmt)

SQLstmt3 = "SELECT * FROM tekst where (mp = 1 AND parent > 0) AND menu = 1 ORDER BY prioritet desc"

do while not rs.eof
if rs("ikkelink") = 0 then
if rs("link") = 1 then
response.write(" <a href='") & rs("linkurl") & ("' class='mtext'>") &  rs("titel") & ("</a>")
else
***->***response.write(" <a href='side.asp?id=") & rs("id") & ("' class='mtext'>") &  rs("titel") & ("</a>")
end if
else
response.write(" <font class='mtext'>") &  rs("titel") & ("</font>")
end if
Set rs3 = Nothing
Set RS3 = ConnA.Execute(SQLstmt3)

do while not rs3.eof
  if rs("id") = rs3("parent") then
if rs3("ikkelink") = 0 then
  response.write(" <a href='side.asp?id=") & rs3("id") & ("' class='mtext2'>") &  rs3("titel") & ("</a>")
else
  response.write(" <font class='mtext2'>") &  rs3("titel") & ("</font>")
end if
rs3.movenext
loop

rs.movenext
loop
%>
Avatar billede fennec Nybegynder
15. januar 2007 - 15:39 #1
Eneste jeg kan se, som kan skabe problemer, er alle dine (). Prøv at skrive dine response.write uden:

if rs("link") = 1 then
  response.write " <a href='"& rs("linkurl") &"' class='mtext'>"& rs("titel") &"</a>"
else
  response.write " <a href='side.asp?id="& rs("id") &"' class='mtext'>"& rs("titel") &"</a>"
end if
Avatar billede madeindk Nybegynder
15. januar 2007 - 15:58 #2
<%
if session("efcount") <> "ja" then

    ConnA.execute "Update hits set hits = hits + 1 where id = 1"
    session("efcount") = "ja"

end if

response.write("<a href='default.asp' class='mtext'>Forsiden</a> ")

SQL = "SELECT * FROM tekst where (parent = 0 AND mp = 1) AND menu = 1 ORDER BY prioritet desc"
Set RS = ConnA.Execute(SQL)

do while not rs.eof

    if rs("ikkelink") = 0 then
      if rs("link") = 1 then
        response.write("<a href=""" & rs("linkurl") & """ class=""mtext"">" &  rs("titel") & "</a>")
      else
        response.write("<a href=""side.asp?id=" & rs("id") & """ class=""mtext"">" &  rs("titel") & "</a>")
      end if
    else
      response.write("<font class=""mtext"">" &  rs("titel") & "</font>")
    end if

    SQL = "SELECT * FROM tekst where (mp = 1 AND parent > 0) AND menu = 1 ORDER BY prioritet desc"
    Set RS3 = ConnA.Execute(SQL)

    do while not rs3.eof

      if rs("id") = rs3("parent") then
        if rs3("ikkelink") = 0 then
          response.write("<a href=""side.asp?id=""" & rs3("id") & """ class=""mtext2"">" &  rs3("titel") & "</a>")
        else
          response.write("<font class=""mtext2"">" & rs3("titel") & "</font>")
        end if

    rs3.movenext
    loop

rs.movenext
loop
%>