Avatar billede sjaka Nybegynder
15. januar 2007 - 12:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med belastning af PSU

Hej.

Jeg har fået fingre i en ret voldsom PSU og skal teste hvor meget den hiver ud af mit strømstik.

Er der nogen der ved hvad man kan gøre for at belaste strømforsyningen yderligere, når man ikke har diske/drev nok til at overhovedet rokke ved spændingerne på linjerne?

Jeg har tænkt lidt på nogle serieforbundne lamper fra Harald Nyborg eller lignende, sat i et molex-stik, men hvis der er nogen som har en anden ide som stikker min, er jeg meget åben for forslag.
Avatar billede t-bee Novice
15. januar 2007 - 12:55 #1
Du kan bruge nogle effektmodstande med tilpas lave værdier, men er der en særlig grund til at foretage den måling? Du ved jo hvad hvad den kan levere, og der er ikke så stort tab i PC forsyninger.
Avatar billede sjaka Nybegynder
16. januar 2007 - 11:41 #2
jeg ska anmelde den for et hardwaresite og medmindre jeg går ud og investerer i en bunke SLI-kort, er det ik så sikkert jeg ka belaste den PSU specielt meget
Avatar billede t-bee Novice
06. april 2009 - 12:03 #3
Fik du styr på det?
Avatar billede sjaka Nybegynder
06. april 2009 - 17:08 #4
jotak jotak, min nabo fik bakset et par modstande sammen, og så ordnede vi det på den måde.

Men tak for opfølgeren - det er nok også mig der er lidt ringe til at få lukket spørgsmål, når der ikke er svar
Avatar billede sjaka Nybegynder
06. april 2009 - 17:09 #5
så jeg tror den lukkes her
Avatar billede t-bee Novice
06. april 2009 - 18:01 #6
Jeg er lidt forvirret her, endte du ikke med at bruge effektmodstande som jeg foreslog? Så vil jeg mene der har været svaret på spørgsmålet...
Avatar billede sjaka Nybegynder
06. april 2009 - 18:16 #7
haha. den eneste gang jeg kan huske jeg lukker et spørgsmål, (og tager point tilbage uden jeg er blevet bedt om det), er den gang jeg bliver bedt om faktisk at give point. :)

I stedet for at være træls og bede om en udredning om hvor mange effektmodstande jeg skal bruge, hvordan jeg skal sætte dem sammen, samt hvordan jeg skal undgå at brænde nallerne når de bliver varme, samt udregningerne til dette, (dokumentationen skal jo være i orden, når man er faktuel), nøjes jeg med at spørge om du ved det er muligt for mig at afvise mit allerede afgivne svar på en eller anden vis, eller om jeg skal oprette et nyt spørgsmål så du kan få point?
Avatar billede t-bee Novice
06. april 2009 - 19:16 #8
Bare lad den ligge, jeg undrede mig bare. Manglede du uddybning havde jeg hellere end gerne svaret hvis du havde bedt om det :)
Avatar billede sjaka Nybegynder
06. april 2009 - 20:21 #9
det var nu ikke for at træde dig over tæerne, for som sagt er det ikke 50p der vælter læsset.

Jeg kan godt forstå hvis den virkede lidt mærkelig. Jeg venter en anden gang lidt længere med at acceptere mit eget svar :)