Avatar billede tageworm Nybegynder
15. januar 2007 - 12:40 Der er 7 kommentarer

lav netværkshastighed

Jeg deler en trådløs router til en 256kb adsl opkobling med min sambo. Mit problem er så, at hastigheden for mit vedkommende svinger rigtig meget, nogle gange går den helt i stå i kortere tid, ofte op til 30 sek. eller mere. Signal styrken står i top, så det skulle vel ikke være problemet. Men hvad kan der så være galt, og hvordan fikser jeg det?
Avatar billede mash Mester
15. januar 2007 - 14:43 #1
øhhh 256 er jo ikke meget at dele,nå men det er en anden snak.

lige et par spørgsmål

Hvilken router (mærke/model)
er i begge koblet på trådløst ?
bruger du eller evt. din sambo fildelings programmer(emule/limewire/andet)
Avatar billede tageworm Nybegynder
15. januar 2007 - 15:43 #2
Det er en smc router mod. smcwbr14-g
Vi er begge på det trådløse, med bærbare, min er en hp. Nå men i dag er jeg alene hjemme så det er ikke fordi problemet er fildeling.
Avatar billede mash Mester
15. januar 2007 - 15:52 #3
Det er jo sådan hvis du eks. køre med emule med "highid" så tager det et par dage før at din router ikke før hendvendlser fra andre bruger der tjekker om den er online(KAD network er slem til det).

Jeg går udfra at den router er med std. config dvs. der er ikke pillet ved den...

er det kun din pc der henter langsomt eller er det begge 2? hvis det kun er den ene så er det nok på maskinen problemet er
Avatar billede tageworm Nybegynder
15. januar 2007 - 15:56 #4
det er kun min, det er nok et problem mellem routeren og min pc.
Avatar billede mash Mester
15. januar 2007 - 15:58 #5
ja ,,jeg har ikke flere gode ider
Avatar billede tageworm Nybegynder
15. januar 2007 - 16:02 #6
okay tak for tiden, jeg kom også til at se at det nok er det forkete forum til spørgsmålet
15. januar 2007 - 19:33 #7
Generelt ->
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ - her ka' du teste/checke hastigheden...