Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2007 - 10:36 Der er 1 løsning

tage parent node i en template match

Hey..

Jeg har en række fields i et synkron CMS system.

ex :

<Fields>
<Field Name="TwoBoxHeadLine1" FieldType="SingleLineText">Blå boks overskrift 1</Field>
<Field Name="TwoBox_Link1" FieldType="Link">
......
</Fields>

Hvordan laver jeg en match der ser om <field name""> er TwoBoxHeadLine1 og herefter tager hele <Fields> noden..

problemet er at der en hel række <fields> der skal formateres forskelligt, og for at slippe for at lave en ¤!#"¤%!"#%¤ masse templates og kun ramme på field name, vil jeg gerne have hele parent.

Jeg bruger:

<xsl:template match="Field[@Name='TwoBoxHeadLine1']">
    <h1>
      <xsl:value-of select="." />
    </h1>
  </xsl:template>

Til at fange overskriften med, men der er 6-7 field's i hver <fields> gruppe, så jeg kommer til at lave en helvedes masse templates hvis jeg ikke lige lærer :)

Jeg ville gerne fange hele noden, og herefter i template oprette <xsl:variable> af de andre <field>'s

(http://henton.webdanmark.com/forside?xml=1) <-- rimeligt rodet.
Avatar billede jokkejensen Novice
15. januar 2007 - 13:08 #1
<xsl:apply-templates select="DocumentEdition/Fields"/>

<xsl:template match="Fields[Field[@Name='TwoBoxHeadLine1']]">

/JJ