Avatar billede neslein Nybegynder
14. januar 2007 - 20:49 Der er 4 kommentarer

Foto ankommer ikke

Mine fotos, jeg mailer, dukker aldrig op hos modtageren. De bliver "spist" af sikkerhedsindstillingen, eller af mit AVG antivirus (formoder jeg).
For der står:
Bemærk! E-mail-programmer forhindrer muligvis afsendelse eller modtagelse af bestemte vedhæftede filtyper for at beskytte mod virus. Kontroller indstillingerne for e-mail-sikkerhed for at afgøre, hvordan vedhæftede filer behandles.

Jeg højreklikker, og siger: Send billede som e-mail. Markerer: Gør alle mine billeder mindre.
Der står så: "Forbereder afsendelse". Og det bliver ved, så jeg klikker OK til sidst.

Det ser så ud som der er sendt, men det når ikke frem?
Avatar billede vejmand Juniormester
14. januar 2007 - 21:23 #1
Hvilket e-mail program bruger du?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. januar 2007 - 23:10 #2
Du kan evt. bruge Winzip eller WinRar til at pakke filerne først. Så fylder de også mindre i mailen.
Avatar billede milter Ekspert
15. januar 2007 - 01:26 #3
... eller du kan omdøbe filerne, så der ikke er nogen filtype med i navnet. F.eks. skal et billede med navnet    billede1.jpg  omdøbes til    billede1

Modtageren skal så bare selv omdøbe til det oprindelige. Derved undgår du, at billedet bliver betragtet som noget, der er farligt for din eller modtagerens computer.
Avatar billede neslein Nybegynder
16. januar 2007 - 23:06 #4
SÅ nu virker det!!
Det må være noget jeg har aktiveret, da jeg rodede med det medfølgende program.
Når jeg (nu) vil vedhæfte billeder i en mail, og dobb.klikker på mappen med fotos, så er der pludselig en mappe nu, der hedder "Preview", med kopier af billederne i e-mail-venlig størrelse (kun få KB)

Har nu ikke forsøgt, om de også kan sendes i deres rigtige størrelse, på 20 MB.