Avatar billede frisch Nybegynder
14. januar 2007 - 16:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Blank variabel i $_SESSION

Hej

Det er noget tid siden jeg har kodet PHP og jeg er stødt på et lille session-problem.

Det der sker er, at jeg på side1.php skriver følgende:

$_SESSION['test'] = "test";

En formular sender så brugeren videre til side2.php ved klik på en submit.

Her forsøger jeg så at udskrive $_SESSION['test'], men intet kommer ud. På samme side har jeg forsøgt at teste om $_SESSION indeholder noget ved at skrive:

<pre>
<?php print_r($_SESSION); ?>
</pre>

Og her får jeg:

Array
(
    [test] => test
)

Det kan jeg ikke få til at give mening. Hvordan får jeg adgang til  at udskrive variablen?

På forhånd tak
Avatar billede radion Nybegynder
14. januar 2007 - 16:26 #1
har du session_start(); i toppen af begge dokumenter?
Avatar billede frisch Nybegynder
14. januar 2007 - 16:27 #2
Ja, og jeg har også fundet fejlen. Glemte lige at php var case sensitivt, og at session variablen hed totalprice på den ene side og totalPrice på den anden. Det var der fejlen lå. Men tak alligevel :)