Avatar billede dixondk Nybegynder
14. januar 2007 - 13:32 Der er 1 løsning

hente XML-data ind i et tekstfelt i HTML, rette og gemme via PHP

Jeg har lavet et lille CMS-system til en kunde, hvor han kan rette indholdet på hans hjemmeside. Indtil videre har det kun drejet sig om retning af TXT-filer. Og det virker rigtig fint.

Nu vil jeg gerne kunne lave et lille system der kan hente data fra en XML-fil ind i et tekstvindue i et HTML-dokument og, hvor man så skal kunne rette, gemme og evt slette via PHP.

Hvis mit XML-dokument f.eks. indeholder tags/noder som <overskrift>, <indhold>, <URL> kunne det også være fedt hvis CMS-systemet kunne hente indholdet fra disse tags og indsætte dem i hver sin tekstboks. hvor brugeren så kan rette indholdet og gemme sine ændringer.

er det muligt?
Avatar billede dixondk Nybegynder
15. januar 2007 - 21:00 #1
omformuleret og flyttet til PHP