Avatar billede ham__selv Nybegynder
13. januar 2007 - 22:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til imagettftext funktion

Hejsa

Jeg roder lidt med noget watermark på nogle billeder jeg har, og har derfor kigget på imagettftext funktionen.

Problemet er bare at jeg ikke kan få eksemplet på php.net til at virke. Eller det vil sige, at jeg godt kan få det til at virke lokalt på min egen maskine, men når det uploades til b-one virker det ikke mere.

Umiddelbart ser det ud til at funktionen understøttes da både GD og FreeType understøttes af b-one.

Scriptet jeg roder med er:

<?php
// Set the content-type
ini_set('error_reporitng', E_ALL);
header("Content-type: image/png");

// Create the image
$im = imagecreate(400, 30);

// Create some colors
$white = imagecolorallocate($im, 255, 255, 255);
$grey = imagecolorallocate($im, 128, 128, 128);
$black = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0);

// The text to draw
$text = 'Testing...';
// Replace path by your own font path
$font = 'arial.ttf';

// Add some shadow to the text
imagettftext($im, 20, 0, 11, 21, $grey, $font, $text);

// Add the text
imagettftext($im, 20, 0, 10, 20, $black, $font, $text);

// Using imagepng() results in clearer text compared with imagejpeg()
imagepng($im);
imagedestroy($im);
?>

Og som sagt kan den fint vise teksten når jeg kører det lokalt, men jeg får bare en blank side når det skal køre på b-one webhotel.

Eksemplet er taget fra:

http://dk2.php.net/imagettftext

Jeg har måske en mistanke om, at det kan være noget med fonten, men jeg får ingen fejl, og er derfor helt blank.

På forhånd tak!
Avatar billede gentlebug Nybegynder
13. januar 2007 - 22:59 #1
Har du uploadet fonten til webhotellet? og er stien angivet korrekt?
Avatar billede ham__selv Nybegynder
14. januar 2007 - 10:37 #2
Nej, det har jeg ikke. Hvordan fungerer det? Er det en standard windows font, eller er det noget specielt til php/gd?

Måske du kan give et lille kort eksempel på hvordan det gøres, og hvor jeg eventuelt finder fonten?
Avatar billede ham__selv Nybegynder
14. januar 2007 - 10:53 #3
Jeg fandt selv ud af at uploade det. Smid et svar så er pointene dine!
Avatar billede ham__selv Nybegynder
12. april 2007 - 23:37 #4
Lukker...