Avatar billede hni Nybegynder
13. januar 2007 - 09:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Uploade fil til server

Nogen der kan hjælpe mig med at lave så jeg kan uploade en fil fra min harddisk til min server?
Mvh.
Henrik
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. januar 2007 - 09:26 #1
Der er pæn forskel på hvordan, afhængig af om du kører .NET 1.1 eller 2.0
Avatar billede hni Nybegynder
13. januar 2007 - 09:36 #2
2.0 er helt ok.. :-) (Går ud fra det er nemmest)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. januar 2007 - 09:37 #3
Ja, det er det helt sikkert. Jeg mener at dette eksempel har hvad du skal bruge:
http://www.dotnet-webhosting.com/aspnet-2-0-tutorials/asp-net-2-0-fileupload.aspx
Avatar billede hni Nybegynder
13. januar 2007 - 09:54 #4
Tak for det...
Denne linje, er det stien på serveren som filen bliver uploaded til?
("C:\SomePhysicalPath" & FileUpLoad1.Filename

Her er hele koden:
<html>
<head>
<script language="VB" runat="server">

Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)

if FileUpLoad1.HasFile
'Uncomment this line to Save the uploaded file
'FileUpLoad1.SaveAs("C:\SomePhysicalPath" & FileUpLoad1.Filename)
Label1.Text = "Received " & FileUpLoad1.FileName & " Content Type " & FileUpLoad1.PostedFile.ContentType & " Length " & FileUpLoad1.PostedFile.ContentLength
else
Label1.Text = "No uploaded file"
end if

end sub

</script>

</head>
<body>

<h3><font face="Verdana">File Upload</font></h3>

<form runat=server>

<asp:FileUpLoad id="FileUpLoad1" AlternateText="You cannot upload files" runat="server" />
<asp:Button id="Button1" Text="Upload" OnClick="Button1_Click" runat="server" />
<asp:Label id="Label1" runat="server" />
</form>

</body>
</html>
Avatar billede hni Nybegynder
13. januar 2007 - 09:55 #5
Hvis det er, hvordan får jeg det ændret til en sti på min server? Jeg har jo ikke adgang til c: ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. januar 2007 - 10:09 #6
Du skriver den sti (sikkert plus en undermappe), hvor dit site ligger på webhotellet/serveren. Der skal måske laves skriveadgang.
Avatar billede hni Nybegynder
13. januar 2007 - 10:44 #7
Nu kan jeg ikke huske fuld stinavn på min server og det er ikke lige til at finde hos min hostinghotel... Kan man ikke lave en lille kode der udskriver fuld stinavn for at finde den?
Avatar billede hni Nybegynder
12. juli 2010 - 13:14 #8
a
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2010 - 21:15 #9
Du kan prøve:

  response.write Server.Mappath(".")

som kan udskrive noget i retning af:

  d:\web\localuser\some\more