Avatar billede soeren_dk Nybegynder
13. januar 2007 - 00:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flytning af membership database til lokal instans af SQL Server

Hej derude...

Jeg har rodet med asp.net 2.0 membership service, og den virker fint sålænge den kører via SQL Server Express (bruger ASPNETDB.MDF databasefilen under app_data).

Jeg vil gerne have membership delen til at anvende en database på en SQL Server på nettet – men i første omgang på en lokal instans.

Jeg tror at problemet er med mine indstillinger i web.config filen – men det er ikke lykkedes mig at finde ud af om jeg skal ændre min membership provider. Jeg har forsøgt at ændre ConnectionString indstillingen så den peger på den lokale instans af SQL Server. Men det alene gør det ikke.

Er der nogen som kan hjælpe?

Mvh.
Søren
Avatar billede helmet Nybegynder
13. januar 2007 - 10:59 #1
Her er en vejledning til hvordan du får oprettet de nødvendige tabeller og stored procedures i din sql 2000/2005 database.
http://weblogs.asp.net/scottgu/archive/2005/08/25/423703.aspx

Hvor vidt overskrivelse af LocalSQLServer kan anvendes på nettet er jeg lidt i tvivl om, men hvis det ikke er tilfældes kan du tilføje nye providers i din web.config, det vil i hvert fald virke.

Således
    <roleManager enabled="true" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".ASPROLES"
      defaultProvider="MyRoleManager">
      <providers>
        <clear/>
        <add connectionStringName="ConnectionString" applicationName="Test"
          name="MyRoleManager" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider" />
      </providers>
    </roleManager>
    <membership defaultProvider="MyMembershipProvider" userIsOnlineTimeWindow="20">
      <providers>
        <clear/>
        <add name="MyMembershipProvider"
            type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"
            connectionStringName="ConnectionString"
            enablePasswordRetrieval="false"
            enablePasswordReset="true"
            requiresQuestionAndAnswer="true"
            passwordFormat="Hashed"
            applicationName="Test" />
      </providers>
    </membership>
    <profile defaultProvider="MyProfileProvider">
      <providers>
        <clear />
        <add name="MyProfileProvider"
            type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider"
            connectionStringName="ConnectionString"
            applicationName="Test" />
      </providers>
      <properties>
        <add name="ZipCode" />
        <add name="CityAndState" />
      </properties>
    </profile>
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
15. januar 2007 - 19:27 #2
Mange tak for det... også lidt point også ;-)
Avatar billede soeren_dk Nybegynder
15. januar 2007 - 19:28 #3
Prøver lige igen