Avatar billede Rune Sommer Mester
12. januar 2007 - 22:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Længde af USB-kabelsamlinger

Jeg har en USB-løsning på mange af mine problemer. Det indebærer blot, at nogle af USB-forlænger-vejene fra min bærbare computer - over en USB-hub - til bla. min printer og scanner er oppe på snart 8 meter.

Jeg har en gang hørt eller læst, at man helst ikke ser at USB-forlængerkabler overskrider en længde på 5 meter, da signalet kan blive for svagt til at få noget til at virke. Men gælder dette også hvis der er en USB-hub med egen strømforsyning til?
Og kan man så i praksis lave en konstellation der ligner:

5meterUSBforlænger - USBhub - 5meterUSBforlænger - USBhub - 5meterUSBforlænger.... osv. ?

Spørgsmålet er:
Kan jeg godt lave en opsætning - der er elektronisk i orden der ligner:
BærbarPC - 6meterUSBforlænger - USBhub - 4meterUSBforlænger - scanner/printer ?
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. januar 2007 - 03:28 #1
Det er sku åndsvagt... Så fedter man en løsning sammen hvor alle USB-længder er inden for 6,5 meter. Og så bare som test forøger man lige længden med en 5-meter forlænger - og så virker alle delene stadig fortrinligt...
SUK.

Så mit nye spørgsmål i forlængelse af det andet er, hvorfor skal man / skal man ikke tage den "opgivede max-længde" på 5 meter seriøst?

/Rune
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. januar 2007 - 09:01 #2
Risiko for datafejl er stor, hvis længden overstiger 5 meter
Avatar billede gyraf Nybegynder
13. januar 2007 - 11:19 #3
Man ka' få "aktive" usb-forlængere, der har indbygget en repeater - dette gør det muligt at trække meget-lange forbindelser. Vi bruger 15m flere steder her - bestående af tre af dise forlængere.

Jakob E.
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. januar 2007 - 11:29 #4
Som gyraf er inde på, så bruges der en usb-forstærker til stræk over 5 meter
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. januar 2007 - 12:39 #5
Men er en USB-hub med strøm til, en USB-forstærker? Ellers kan jeg ikke helt se fidusen i, at der overhovedet er strøm til en USB-hub.

Min nuværende opsætning gør, at den længste strækning er på 6 meter og det er kun til hhv. mus, keyboard, scanner og printer. Så datafejl er ikke så vigtige / relevante i denne opsætning vil jeg mene. Eller ??
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. januar 2007 - 14:28 #6
Måske ikke- kommer der fejl sidenhen, ved du, hvor de stammer fra, hvis det har noget med usbtilbehøret, at gøre.
Avatar billede Rune Sommer Mester
13. januar 2007 - 16:51 #7
Takker for svaret :)

Har læst en masse inde på usb.com eller .org (vistnok) om USB-længder, men det er også kun til at blive forvirret over synes jeg.
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. januar 2007 - 20:41 #8
Selv tak og god weekend.