Avatar billede nae Nybegynder
12. januar 2007 - 14:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Details View

Et kort spørgsmål:
Er det muligt, og hvordan, at lave en select box som det er kendt fra HTML formularer i et Detail view (til brug til nogle enum værdier)?
På forhånd tusind tak.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 14:39 #1
på denne måde:

<asp:ListBox SelectionMode="Multiple" runat="server" ID="dinlistbox"></asp:ListBox>
Avatar billede nae Nybegynder
12. januar 2007 - 14:56 #2
Tak for det hurtige svar, men det virker desværre ikke helt for mig. Jeg har skrevet det som følgende:

    <Fields>
                <asp:BoundField DataField="Maengde" HeaderText="M&#230;ngde" />
                <asp:BoundField DataField="Nummer" HeaderText="Nummer" />
                <asp:BoundField DataField="Produktnummer" HeaderText="Produktnummer" />
                <asp:BoundField DataField="Status" HeaderText="Status" />
                <asp:ListBox SelectionMode="Multiple" runat="server"  rows="2" ID="Status">
                    <asp:ListItem selected="true">Ja</asp:ListItem>
                    <asp:ListItem>Nej</asp:ListItem>
                </asp:ListBox>
                <asp:BoundField DataField="Tolerance" HeaderText="Tolerance(%)" />
                <asp:BoundField DataField="Maengde" HeaderText="M&#230;ngde" />
                <asp:CommandField ShowInsertButton="True" />
            </Fields>

Og jeg får følgende fejl ud:

System.Web.UI.WebControls.DataControlFieldCollection must have items of type 'System.Web.UI.WebControls.DataControlField'. 'asp:ListBox' is of type 'System.Web.UI.WebControls.ListBox'.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 14:57 #3
<Fields>
                <asp:BoundField DataField="Maengde" HeaderText="M&#230;ngde" />
                <asp:BoundField DataField="Nummer" HeaderText="Nummer" />
                <asp:BoundField DataField="Produktnummer" HeaderText="Produktnummer" />
                <asp:BoundField DataField="Status" HeaderText="Status" />
              <asp:TemplateField>
<ItemTemplate>

<asp:ListBox SelectionMode="Multiple" runat="server" ID="dinlistbox"></asp:ListBox>
</ItemTemplate>
</asp:TemplateField>
                <asp:BoundField DataField="Tolerance" HeaderText="Tolerance(%)" />
                <asp:BoundField DataField="Maengde" HeaderText="M&#230;ngde" />
                <asp:CommandField ShowInsertButton="True" />
            </Fields>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 14:58 #4
hvis du skal bruge din listbox i editmode skal du lave en
editItemTemplate i dit <asp:TemplateField>
Avatar billede nae Nybegynder
12. januar 2007 - 15:20 #5
Tusind tak det hjalp! Hvis du lægger et svar får du dine velfortjente point.
God weekend.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
12. januar 2007 - 15:23 #6
svar :)