Avatar billede hornhoff Nybegynder
11. januar 2007 - 18:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP Pro - domæne i net med XP Home

Jeg har en pc, jeg bruger både på arbejde og hjemme. Den er med XP Pro og der logges på domæne med netstik.

Hjemme er der opsat en trådløs router.

Jeg kan uden problemer pinge og udskrive på en trådløs printer. Men en anden bærbar, hvor der er XP Home opsat, kan jeg slet ikke pinge eller se på anden måde.

Er eneste mulighed at, jeg hjemme skal ændre min pc fra domæne til arbejdsgruppe, samme som den med XP Home??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 18:29 #1
xp home kan ikke lovligt meldes ind i et domæne.
Avatar billede hornhoff Nybegynder
11. januar 2007 - 18:43 #2
den er jeg med på.

Håber blot, der er anden måde at "se" hinanden på - end at lave min arbejdspc om til arbejdsgruppe, når jeg er hjemme. Kan så ikke lave den tilbage til domænet, før jeg igen fysisk er på arbejdspladsen. Alle mine programmer mv. er installeret med min bruger, der er på domænet.

Vi skulle gerne hjemme kunne dele filer og spille lan-spil sammen. Er der nogen smart måde til det??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 18:47 #3
det burde du nu kunne alligevel, men det hjælper hvis du på din xp home omdøber workgroup til det samme som domænenavnet på den anden maskine, men du bude også nu kunne dele filer osv med hinandne ved at skrive \\ipadresse i adresselinien i stifinder.
Avatar billede hornhoff Nybegynder
11. januar 2007 - 18:51 #4
ok... det prøver jeg...

skal firewall eller andet i windows slåes fra eller??

Hvis man i et spil opretter et lan-spil, så burde vi altså kunne se hinanden uden at være i samme arbejdsgruppe??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 18:53 #5
firewall skal ikke nødvendigvis være slået fra, men traffik fra den anden maskine skal være tilladt, ellers virker det ikke, umiddelbart bør workgroup navnet ingen rolle spille ved lan spil, men skal ikke kunne sige det med sikkerhed.
Avatar billede hornhoff Nybegynder
11. januar 2007 - 18:54 #6
hvordan tillader man trafik?? kommer den selv og spørger om det, når jeg skriver \\<ip adresse>\??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:02 #7
det er meget meget svært at svare på, jeg ved ikke hvad du har af firewall
Avatar billede hornhoff Nybegynder
11. januar 2007 - 19:04 #8
ikke andet end det, der standard er i henholdsvis xp home og pro... bruger dog norton på arbejdet som antivirus...

hvordan tildeler man forresten point herinde??
Avatar billede niels_hansen Praktikant
11. januar 2007 - 19:08 #9
bruger ikek selv firewall, men mener det er under netværksforbindelser, og egenskaber for netkortet, og der kan man så give tilladelse til det man vil åbne op for.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede hornhoff Nybegynder
11. januar 2007 - 19:10 #10
Takker, jeg prøver lykken når jeg lander derhjemme... Så ska' der straks falde point og om det hele kommer til at virke.
Avatar billede briis Nybegynder
23. januar 2007 - 22:31 #11
Hvis du IKKE bruger et password til den konto du går ind på i XP Home, så vil du meget ofte have problemer med fildeling. Prøv at lave et password, og del så mapper ol. Det burde virke uden at du ændrer arbejdsgruppe.

BR