Avatar billede tranberg Nybegynder
11. januar 2007 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Söge script: Firefox äber 2 vinduer, IE 1

Hej Eksperter,

Jeg ville höre om nogen kunne omskrive denne kode, sä den ogsä virker i firefox (den äber 2 vinduer, en med den originale side, og den söge side jeg gerne vil have)?

Jeg vil meget gerne have, at den bare äbner et nyt vindue, som IE gör uden problemer.

<script language="JavaScript">
var URL = 'http://www.xxxx.com/search?q=';
function abschicken()
{
URL = URL + document.testform.SearchText.value;
}
</script>

Nogen der kan knäkke den?

Takker mange gange for hjälp!
Tranberg
Avatar billede crazysnap Seniormester
11. januar 2007 - 23:48 #1
Du bliver nok nødt til at tilføje lidt mere kode end det javascript ovenover, for så vidt jeg kan se burde det ikke åbne nogen form for vindue. :)

Så hvis du tilføjer hele din side er jeg sikker på vi kan hjælpe dig!  :)

- Snap
Avatar billede tranberg Nybegynder
12. januar 2007 - 09:16 #2
Hej Snap,
Troede problemet lä i den del, men her er resten:

<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" width="166">
<form action="" name="testform" method="post" onSubmit="abschicken();">
<tr>
<td align="center">

<input type="text" name="SearchText" width="20" maxlength="30">
</input><br>
<input type="image" SRC="http://www.xxxx.com/images/logos/Searchbox_button" onSubmit="abschicken()"><br>

</td>
</tr>
</form>
</table>

<script language="JavaScript">
var URL = 'http://www.xxxx.com/search?q=';
function abschicken()
{
URL = URL + document.testform.SearchText.value;
  }
</script>

Dette giver altsä 2 vinduer i Firefox, og en i IE. Kan du se hvor Firefox ikke kan väre med?
Avatar billede crazysnap Seniormester
12. januar 2007 - 10:06 #3
Hej tranberg,

Nu ved jeg ikke helt præcist hvad det er du vil have, men kan stadig ikke se hvordan det javascript kan åbne noget vindue (der må mangle noget). :) Jeg har lavet et eksempel nedenfor som åbner et nyt vindue og søger efter den streng man indtaster i google. Tror det er noget lignende det du vil have, ellers må du lige uddybe præcis hvad det er du vil have scriptet til at gøre! :) Mit eksempel burde virke i alle browsere...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.1 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <title>Open vindue demo</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
        <script type="text/JavaScript">

        function abschicken()
        {
            var url = "http://www.google.dk/search?hl=da&q=";
            var searchString = document.testform.SearchText.value.toString();
            url += searchString;

          window.open(url, "title","width=600,height=600,toolbar=yes, location=yes,directories=yes,status=yes,menubar=yes,scrollbars=yes,copyhistory=yes, resizable=yes");
        }

        </script>
    </head>
    <body >
        <form action="" name="testform" method="post">
            <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="1" width="166">
                <tr>
                    <td align="center">
                        <input type="text" name="SearchText" maxlength="30" style="width:20;""><br>
                        <input type="image"  src="c:/pic1.jpg" onclick="abschicken();" width="40" height="40"><br>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>
</html>

:)

- Snap
Avatar billede tranberg Nybegynder
12. januar 2007 - 13:17 #4
Super :)
Bare smid et svar ind, sä skal du nok fä din belöning!
Avatar billede crazysnap Seniormester
12. januar 2007 - 13:19 #5
Jamen det må jo betyde at du kan bruge scriptet! :)

Held og lykke med det og skriv endelig hvis der er udvidelser som skal tilføjes.

Tak for pointene!

Mvh.

- Snap