Avatar billede dennis_p Nybegynder
11. januar 2007 - 15:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

FRAC.dk og uploadings script virker ikke helt som det skal

Hvad er det jeg gør forkert ? dette er den fejl jeg får men det må være noget med connection til den DB jeg har derinde...

Warning: require_once() [function.require-once]: Unable to access ../connections/tbr.php in /web/www/frac/users/r/renegades/nexzus/upload.php on line 1

Warning: require_once(../connections/tbr.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /web/www/frac/users/r/renegades/nexzus/upload.php on line 1

Fatal error: require_once() [function.require]: Failed opening required '../connections/tbr.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear:/web/www/include') in /web/www/frac/users/r/renegades/nexzus/upload.php on line 1
Avatar billede dennis_p Nybegynder
11. januar 2007 - 15:45 #1
Nu får jeg en anden fejl meddelse:

Warning: copy() [function.copy]: Unable to access in /web/www/frac/users/r/renegades/nexzus/upload.php on line 25

Fil, der skal overføres:

Så bagefter når man tror man har uploadet den så brokker den sig over at der ikke er no DB valgt :/
Avatar billede dennis_p Nybegynder
11. januar 2007 - 15:46 #2
Her er scriptet:

<?php require_once('../connections/tbr.php');
  mysql_select_db($database_tbr, $tbr);
?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Upload billede</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<?php

if (isset($_FILES['filnavn'])) {
  print "Fil, der er blevet overført: {$_FILES['filnavn']['name']}<p>\n";

    $query = "INSERT INTO billeder SET billednavn='".$_FILES['filnavn']['name']."'";

    $Result1 = mysql_query($query, $tbr) or die(mysql_error());
}

{
$tempfile = $_FILES['filnavn']['tmp_name'];
$destination = "../billeder/{$_FILES['filnavn']['name']}  ";
copy($tempfile, $destination);

}

?>

<form action="upload.php" method="post"
  enctype="multipart/form-data" name="upload" id="upload">
  <div align="left">
    <p>Fil, der skal overf&oslash;res:
      <input name="filnavn" type="file" id="filnavn">
</p>
    <p>
      <input type="submit" name="submit" value="Overfør">
    </p>
    <div align="left">
      <p></p>
    </div>
</form>
</body>
</html>
Avatar billede dennis_p Nybegynder
11. januar 2007 - 15:47 #3
?php
# FileName="Connection_php_mysql.htm"
# Type="MYSQL"
# HTTP="true"
$hostname_tbr = "192.168.1.3";
$database_tbr = "tbr";
$username_tbr = "XXXXXXX";
$password_tbr = "XXXXXXXX";
$tbr = mysql_pconnect($hostname_tbr, $username_tbr, $password_tbr) or trigger_error(mysql_error(),E_USER_ERROR);
?>
Avatar billede dennis_p Nybegynder
11. januar 2007 - 15:49 #4
Den sidste er:('../connections/tbr.php')
Avatar billede dennis_p Nybegynder
11. januar 2007 - 15:52 #5
Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /web/www/frac/users/r/renegades/nexzus/upload.php on line 19
Access denied for user 'nooxter'@'192.168.1.2' to database 'tbr'
Avatar billede dennis_p Nybegynder
02. maj 2007 - 13:02 #6
Fanddt ud af det