Avatar billede sluppermanden Nybegynder
11. januar 2007 - 12:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Fyre event som at der trykkes på F5

Hej,

Jeg vil gerne rent programerings mæssigt trykke på F5.
Nogen der ved hvordan ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 12:22 #1
http://javascript.internet.com/buttons/refresh-button.html

=

document.write('<form><input type=button value="Refresh" onClick="history.go()"></form>')
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
11. januar 2007 - 12:30 #2
Hej tak for svaret.
Desværre virker den ikke som når man trykker på F5.
Den evalurer om siden er blevet ændret og om der er behov for at reload er siden ikke ændret henter den fra cache. Er siden ændret kommer der en standard popup om at den ikke kan henter siden uden at sende data igen.

F5 sender automatisk data igen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
11. januar 2007 - 13:29 #3
Er det ikke lidt både og. For der er da f.eks forskel på at trykke F5 og CTRL+F5, de opdaterer på forskellige måder.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
11. januar 2007 - 14:09 #4
Jo, det er muligt men hvis du kan trykke på ctrl+F5 er det også i orden. ;)
Jeg ved i hvert fald at F5 udfører den funktionalitet jeg ønsker,
det gør history.go() ikke :(
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
11. januar 2007 - 14:12 #5
<input type="button" value="Refresh" onClick="window.location.reload(true);">

Måske det er en mulighed
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
11. januar 2007 - 14:39 #6
<input type="button" value="Refresh" onClick="window.location.reload(true);">
ved den type kommer standard popup om at den ikke kan hente siden uden at sende data igen. Jeg ville gerne undgå denne besked.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
11. januar 2007 - 15:59 #7
Den besked får du jo også ved at trykke på F5, da du er på en side, som du har hentet via POST.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. januar 2007 - 12:24 #8
Vil det gøre en forskel hvis den var hentet via en get ?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
15. januar 2007 - 15:35 #9
Hvis den hentes via GET, vil du ikke få det problem med den omtalte popup.
Avatar billede olebole Juniormester
15. januar 2007 - 15:45 #10
<ole>

Nej, man bruger den metode, der svarer til det, man skal foretage sig - og GET og POST kan/bør man ikke bare bruge i flæng  =)

sluppermanden >> Du kan gøre, som man gør i professionelle sammenhænge (f.eks. her på Eksperten). Du poster mod et dokument, du f.eks. kalder 'response.php'. I formen lægger du et hidden field:
    <input type="hidden" name="retPage" value="<?=SERVER["PHP_SELF"]?>">

I 'response.php' skriver du noget à la:

<?php
    // Her foretaager du DB-indsættelser m.m.

    Header("Location: ".$_POST["retPage"]);
?>

Så bliver brugeren redirected tilbage til siden med formen - og du har ingen problemer med dobbelt-posts  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
16. januar 2007 - 07:03 #11
<input type="button" value="Refresh" onClick="java script: location.reload();">
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
16. januar 2007 - 15:27 #12
@olebole
Jeg er ikke skide stærk i php så jeg ikke helt med på hvad du gør.
Kan du lave det med normalt html og javascript?

@hkhgubbi
Har været prøvet.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
10. juli 2007 - 10:05 #13
lukker