Avatar billede sbaht Nybegynder
10. januar 2007 - 21:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

søge tilbage til 1/1.

Jeg er interesseret i at hente alle records der er registreret siden d. 1/1 til dags dato, er der nogen der har et bud på sådan et regnestykke?
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
10. januar 2007 - 21:35 #1
taler vi SQL her? Og i så fald, til hvilken database?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
10. januar 2007 - 21:35 #2
SELECT * FROM Records WHERE 10-01-2007>=RecordDate AND RecordDate>01-01-2007
Avatar billede sbaht Nybegynder
10. januar 2007 - 21:42 #3
Nå ja undskyld, det er sql vi taler om..
Avatar billede sbaht Nybegynder
10. januar 2007 - 21:45 #4
Det skal ikke være statiske datoer, forstået på den måde at det skal være den dag du vælger at eksportere som regnes baglæns fra.
Avatar billede sbaht Nybegynder
10. januar 2007 - 21:51 #5
Jeg har forsøgt dette men uden held:

string searchSql = "SELECT rum, kategori FROM dbo.log_Data WHERE Date <= DateTime.Now() AND Dato >=01-01-2007 ORDER BY Dato ASC";
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
10. januar 2007 - 21:56 #6
prøv med WHERE DateTime.Now() >= Date AND Date>=01-01-2007. Du skal lige være opmærksom på, at du i ovenstående har skrevet date én gang og dato to gange. Hvad bruger du ? Date eller Dato?
Avatar billede kabbak Professor
10. januar 2007 - 21:56 #7
tring searchSql = "SELECT rum, kategori FROM dbo.log_Data WHERE Date >= dateserial(year(now(),1,1) ORDER BY Dato ASC";
Avatar billede kabbak Professor
10. januar 2007 - 21:58 #8
tring searchSql = "SELECT rum, kategori FROM dbo.log_Data WHERE Date >= dateserial(year(now()),1,1) ORDER BY Dato ASC";

der manglede en )
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2007 - 01:48 #9
det er formentligt et dato formaterings problem som driller dig

brug parameters om glem alt om den slags
Avatar billede sbaht Nybegynder
13. februar 2007 - 16:54 #10
Ok kabbak: Hvis jeg bruger den streng du har lavet, så får jeg følgende fejl:

'dateserial' is not a recognized function name.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: 'dateserial' is not a recognized function name.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Avatar billede sbaht Nybegynder
21. august 2012 - 15:33 #11
Lukker