Avatar billede kroger Nybegynder
10. januar 2007 - 13:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access, TOP & paging

Jeg har en side hvor den lister en person. Øverst har jeg så en frem og tilbage knap der skal vise hhv. den næste og forrige person sorteret efter deres efternavn. Til dette har jeg brugt et "TOP" kald til db. Problemet er at det den henter det i en sjov rækkefølge (dog den samme hver gang), og ud af ca. 30 personer i databasen pager den kun 6.

Det er følgende script jeg bruger til knapperne. HEr er det fremad knappen der er vist:
strSQL = "SELECT TOP 1 id, efternavn FROM malerisamling WHERE ID > "& Request.Querystring("id") & " ORDER BY efternavn;"

Håber i kan hjælpe
Avatar billede kroger Nybegynder
10. januar 2007 - 13:33 #1
& Request.Querystring("id") er selvfølgelig id på den person man kigger på
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2007 - 13:42 #2
Du gør det forkert...
Download dette eksempel

http://www.asp101.com/samples/db_paging.asp

ændre page size til 1... og tilpas det ellers til dig behov.
Avatar billede kroger Nybegynder
10. januar 2007 - 14:48 #3
Det spiller jo 100 %. Tak for hjælpen
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2007 - 15:09 #4
selv tak;)

du skal huske at afslutte dette spørgsmål.

det gør du ved at markere mit brugernavn i den boks der er nede i venstre hjørne.. næsten nederst og trykker på accepter
Avatar billede kroger Nybegynder
10. januar 2007 - 15:15 #5
Doh. Stenede lidt før. Hermed ordnet.
Avatar billede kalp Novice
10. januar 2007 - 15:22 #6
tak:)